Shimano Aernos 2500FA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Aernos 2500FA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Aernos 2500FA

Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av Shimano Aernos FA. Den beskrivs ju på många sidor som nya topprullen i Shimanos P4 serie och som testvinnare i Fiske För Alla 2012. Det låter ju inte fy skam men är P4 serien bra då? Annars spelar det ju inte så stor roll att den är topprullen i serien. Är det en uppgraderad Exage - denna beskrivs ju även den som topprullen i P4 serien?

Jag undrar även hur pass beständig den är mot saltvatten då jag tänkt använda den till lättare havsöringfiske tillsammans med ett Berkley Skeletor Pro.

Tacksam för all input eller förslag på bättre rulle i ungefär samma prisklass passande för ändamålet!

jag använder aernos 2500fa till havsöring fiske här på främst sydkusten.
    jag är mycket nöjd med min rulle.
    lagom utväxling, smidig och lätt rulle, bra kastegenskaper, grym lin uppläggning. inte ett ända skatbo på över ett års fiske.
    mjuk och fin gång och bra broms.
    rekomenderar verkligen den.

Kommentera

Shimano Aernos 2500FA

Helt underbar rulle!

Kommentera

Det låter inte fel alls. Tackar för infon! Antar att den klarar saltvatten då också eftersom du fiskar längs med sydkusten och inte märkt av några problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
          Helt underbar rulle!
          Det låter bra. Får nog satsa på den då om ingen har något negativt att säga!

Kommentera

Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
            Det låter inte fel alls. Tackar för infon! Antar att den klarar saltvatten då också eftersom du fiskar längs med sydkusten och inte märkt av några problem.
            jag har inte märkt något. o jag brukar inte ens skölja av mina rullar efter saltvatten.
            är köpt hos havsöring specialsiten här i ystad och han rekomendera verkligen den för kustfiske. så saltet är nog inget problem.

Kommentera

Shimano Aernos 2500FA

Har kört med min i bräckt(Trosa) och sötvatten en säsong utan problem.
              Jag har för (god) vana att spola av mina rullar för att minska slitage på lager osv.

Linuppläggningen är tokigt bra, jämn skön broms och lätt. Kort och gott en grym rulle från Shimano

Kommentera

sen ska tilläggas att vi har inte så salt vatten här. fiskar man i riktigt salt vatten tex i panama då är det andra förutsättningar, och då är den kanske inte lika lämplig.
                o så länge man inte tappar rullen i vattet vet ja inte om där ens kommer in saltvatten i konstruktionen. tror knappt det.

Kommentera

Det är sant, finns betydligt saltare ställen men för en emigrerad stockholmare så känns det riktigt salt i förhållande till det bräcka Östersjövattnet.

Aernos får helt enkelt bli mitt nästa köp. Tack för att Ni delat era erfarenheter av rullen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 571 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46