Ambassadeur för spinnfiske upp till 60-70gr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur för spinnfiske upp till 60-70gr

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur för spinnfiske upp till 60-70gr

Sitter och klurar på att skaffa en ny rulle till mitt RockSweeper spö. Brukar använda det till Bomber 16-17A/J, westin jerk och liknande beten. Nu är det så att jag skulle vilja flytta min Toro till ett spö med högre kastvikter och samtidigt se om det finns någon amba som även kan skicka iväg lite större spinnflugor.

Vad tror ni om revo mgx? Skulle den klara mina behov? Tips mottages tacksamt.

Mgx är för de allra lättaste betena. Har min till mitt zillion 1/8-5/8 oz. Passar perfekt där.. Till tyngre beten på ett sådant spö får du välja en lite kraftigare rulle.
    Varför inte en liten rund? Mörrum, Calcutta te, luna 103..

Kommentera

Revo STX ?

Kommentera

Stx ser absolut intressant ut. Innan har jag alltid kört spinnflugor med haspel men skulle vilja rationalisera bort min gäddhaspelutrustning och istället endast köra multi. Tror ni Stx skulle palla att skicka iväg även spinnflugor? I blött tillstånd brukar de ju landa på 20-30gr iaf.

Kommentera

Absolut.Har kört havsöringfiske med min.
          Kommer att funka utmärkt.Det finns folk som kör jerk med de rullarna...

Kommentera

Hej!

Jag har kört Salmo sliders och upp till 57 grams Westin jerks med min Revo STX gen 2 och tycker det har fungerat alldeles utmärkt. 30-40 grams Vickes ihop med ett 10,6 fots kustspö likaså. Tror definitivt att det kan vara ett alternativ. Vet dock inte om g3 skiljer i robusthet mot g2.

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Har varit och kollat lite på stx:en nu och blir lite orolig att den inte ska palla med så länge. Jag har bestämt mig för att köra vidare med haspel till spinnflugorna.
              Det som är trevligt med stx:en är att den är så lätt och smidig och jag vill köra lågprofil på mitt rocksweeper. Ska man gå upp på en toro eller lexa istället, har redan två toros så där vet man vad man får, men det är ju lite tråkigt. Vad tror ni, beten på max 70gr men oftast runt 50-60gr? Kommer stx palla?

Just det skrev amba i ämnet. Det är ju att föredra men andra förslag mottages tacksamt.
              Senast ändrad av widen19; 2013-04-02, 19:34.

Kommentera

Inshore är ett annat alternativ.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 571 visningar
                0 gillar