Okuma Cold Water - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okuma Cold Water

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Okuma Cold Water

Letar efter vänstervevade ismeterullar som även duger gott till trolling och snubblade över Okumas Cold Water.

Tänkte kolla om någon här har såna? Och vad tycker ni isf om dom? För respektive nackdelar?

Det ska flitigt användas till ismete så hur klarar dom kyla? Problem när dom fryser?

Hoppas det finns Cold Water användare där ute som kan dela med sig lite av sina erfarenheter!

Den har ju knappt kommit ut på marknaden än, så få lär ha någon

Kommentera

Stämmer! Därför jag tänkte ändå göra ett försök här då det är svårt att hitta vettig info

Kommentera

Jag fick mina Cold Water nu i veckan. Har dock inte hunnit testa dem än, men de känns helt okej tycker jag. Verkar bra mycket robustare än mina Magda Pro jag kört med fram tills nu.

Kommentera

ser ju fina ut... om nu inte ag86 verkar gilla magda sa gor i alla fall jag det. jag har kort magdarullarna flera ar och dom haller fortfarande ihop bra. tror att coldwater, som ar ett snapp upp fran classic, som nu tar over for magda ar en bra rulle. Har svart att tro nagot annat da det bl a ar 2 ars garanti pa den.

tycker dessutom att nya classicrullarna, forutom att de ar snygga aven verkar fungera bra.

ar man dock uppe i den prisklassen det borjar vara hade jag nog kastat mina pengar pa en amba istallet...
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Känns som att det är lite ojämn kvalitet på Magda. Två av fyra jag köpte för drygt ett år sen har lagt av, så jag är inte allt för nöjd med mina.
            Cold Water känns bättre, mer metall i till skillnad från Magda där det mesta är i plast.

Kommentera

Självklart skulle man vilja ha ambor, men vänstervevat och räkneverk så blir det ganska stor prisskillnad om man ska ha 8st eller kanske fler.

Kommentera

tja... nu är det väl så att det är rätt svårt att hitta en amba med vänstervev och linräknare? Men det pris jag hittade på okuman var strax över 1100 spänn. Iom att du inte skrev i första inlägget att just linräknare var viktig så tänkte jag inte så långt... för en "vanlig" amba går ju å få för 900 spänn. Det är ju en produkt jag antar de flesta kan förknippa med god kvalitet....

Däremot är jag inte helt enig och övertygad om att metall är ett bättre chassi alla gånger... Tycker personligen plast är bättre i många avseenden. Speciellt vid ismete, då isbildning kan vara ett faktum... Har haft problem med metallrullar och ismete, faktiskt...

Självklart kvarstår faktorn att plast är ett material med kortare livslängd. Vid normal användning kan en magdarulles gavel spricka efter en 7-10 år. Detta är ett känt faktum att plast torkar och spricker... Men samtidigt så är den rullen så pass billig så jag kan tycka det räcker om den lever så länge...
                http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Magda Pro 20 DLX/DX funkar skitbra. Tar man hand om dom så håller sig bromsen jämn och fin.
                  Lite onödigt att köpa så pass dyra rullar till ismete när Magda har OK broms och fungerande räkneverk vilket är det enda man behöver till det fisket.
                  Ska du däremot ha dom till trolling också kanske det kan vara värt att satsa på lite bättre grejjer.

Sen finns ju även Okuma Convector som ligger mellan Coldwater och Magda.

Kommentera

Sv: Okuma Cold Water

Fick för mig att det fanns som vänstervevat också men minns säkert fel.
                    999kr har jag hittat Coldwatern för i Sverige.
                    Min reservplan är Ambassadeur 7001i, dock saknar den räkneverk.

Men frågan kvarstår, vad går Coldwatern för kvalitetsmässigt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 593 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46