Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Mina jämförelser grundar jag på erfarenheter av fiske med beten i spannet 20-60 g.
Mina första multirullar inhandlades för drygt 15 år sedan. De var inköpta för i första hand för jerkbaitfiske och tyngre spinnfiske. Funkar för mig kanon till detta fiske. Men talar vi precisionskast så tycker jag fortfarande att en haspel i 4000-storlek är bättre än mina Ambassadeurer.
STX rullen har ett år på nacken och det är en rulle som jag för övrigt är mycket nöjd med. Tycker att den är kanon till till lättare gäddfiske och tyngre HÖ fiske vid kusten om jag kör med beten på 30-40 g. För min del slår den dock inte precisionen om jag vill placera ett kast. Av det skälet väljer jag hellre en haspel vid fiske från båt efter HÖ då det oftare handlar om att kunna lägga ett bete nära strandkanten, mellan stenar etc.
Att jag lade in mitt inlägg hänger delvis ihop med att jag redan tidigare har reagerat på att andra har uttryckt åsikten att multi skulle ge bättre kontroll och precision, något som inte har rimmat med min uppfattning.
Tycker också att fakta är överlägset men i vissa fall är smaken som bekant som baken. Då blir det subjektiva uppfattningen som får råda.
Ett problem, som jag ser det, är dock när en subjektiv uppfattning upprepas tillräckligt ofta oemotsagd så kan detta till slut uppfattas som "fakta".
Här rörde det sig som jag uppfattade det frågor från en trådskapare som är relativt ny inom sportfisket och då tycker jag att man kan behandla frågeställningarna med lite respek....i stället för att hålla på och ironisera och döma folk som delar med sig av sina uppfattningar...
Vet att även du kan behandla folk med respekt och att du är beredd att dela med dig av dina kunskaper....har sett flera exempel på det i andra trådar....tycker den stilen är klädsammare
Kommentera