Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ!

Funderar på någon av dessa rullar till HÖ fisket. Rullen ska sitta på ett Parabellum 9.6fot 12-40 gram. Fiskar någon med dessa rullar får ni gärna komma med synpunkter.
    /H

Har kört med 3600ZX för Hö, och till detta fiske tycker jag att den funkar utmärkt. Kastar långt och fint och har rätt utväxling/linintag.. Är dessutom väldigt lätt och märks inte på spöt. TE DC bör nog vara rivalen i detta fall..

Kommentera

Har ingen åsikt,men kommer att följas med intresse! :-D Har ett sånt spö i a f.

MGX:en finns för 2 120,75:- nu...
      Senast ändrad av ElCamino; 2012-10-21, 17:15.

Kommentera

Kör med en calcutta dc till just Hö fisket, funkar hur bra som helst ihop med ett Hardy marksman bait -40 gr.

Har även den lilla mörumen till borrefiske ihop med ett Abu Orenji - 40 gr.

Jag valde mellan en 201 och en 3601 Shimanon var bättre att kasta med, vet inte vad som gör att 3601 känns lite fel, kan va som en här på FS sa, att linspridaren sitter för nära spolen så det blir en för snäv vinkel i ytterlägena...

Kommentera

/ T
          Senast ändrad av tonyex; 2012-10-21, 22:51.

Kommentera

Ja Tonyex har gett mig riktigt bra input, dock lägger jag ut frågeställningen då jag hoppades någon svingat med Abu rullarna. I nuläget känns det som om det står mellan Mörrrum zx 3600 och Calcuttan TE DC, dock så kostar det att ligga på topp. Calcuttan är ca 1300kr dyrare än Mörrum som i sin tur är ca 1000 kr Dyrare än MGX, men MGX kändes för liten och vägde för lite för att balansera upp spöt som jag använder. Dock så blundar jag lite för priset efter att ha införskaffat en Daiwa Luna 300 som jag kör gädda med och den rullen är jag nöjd med. Hittade en Daiwa Ryoga men den kostar 6500kr vilket gjorde Calcuttarullen intressant. Är lite gammalmodig och brukar bara köpa fiskeprylar i butik där jag klämt på sakerna , och calcuttan blir ett blindköp på nätet vilket är största anledningen till att jag velar i köptanken. Sen att jag så klart vill ha full valuta för pengarna gör att jag inte vill köpa rulle som jag egentligen inte vill ha utan bara för den är billigare. Därför tråden denna!
            /H

Kommentera

Här är priset lite bättre en i Sverige och det tar ungefär lika lång tid att få rullen som om man betäller här. http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...2-Tilbud!.html

Om man avvaktar deras priser kommer man att hitta den billigare men vem vill vänta

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
                Daiwa Ryoga är väl samma som Pluton? Då hade jag fortfarande valt TEDC före.
                I länken nedan från ett av många forum, där tags frågan upp om återkommande problem med linspridaren hos Ryoga/Pluton.

Kan dock tillägga att det ändå är en riktigt fin rulle som också kastar mycket bra! Jag hade inga problem med min under den tiden jag hade en i min ägo.
                Finns nog ingen rulle tillverkad av mänskligheten där du inte kan hitta "problem" om man bara letar tillräckligt = )

Kommentera

Kolla om du kan hitta någon Daiwa Luna 203 kastar ruskigt bra,,

Kommentera

Rullen ska sitta på ett Parabellum 9.6fot 12-40 gram.
                    Om du gör en investering för framtiden i rullköpet förstår dig.

Du kommer inte märka av rullbytet så mycket när det gäller kastlängderna med det spöet, bara nämner det för du inte ska bli besviken när du köpt rullen...
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-22, 19:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46