Casting rekord med ABU 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Casting rekord med ABU 2500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    inbyggd micro processor ? ja den vill man inte ha sönder. Med andra ord är ambassadeur driftsäker tom med om det blir kärnvapen krig........tyvärr calcutta får nog gå i graven då

    Kan man prata i mobilen medans man kastar med calcuttan ?
    Grymt driftsäker rulle trots "micro processor". Varning: Testa ingen för då är du fast. Klart beroende framkallande rulle

    Kommentera


    • #32
      Riskfritt,har inte råd ändå...Ungefär som att provköra en ny Porsche..:-D

      Kommentera


      • #33
        Möjligt att den hade rekordet innan 2008, var inte så insatt då.
        Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
          Ja att fiska med den är ju argument nog, det har du ju helt rätt i. (Det var ju inte länge sedan jag skällde på månsson för att han yrade om att få verkligen behöver en dc.)
          Mitt normala mantra "tänk vad många loosers som kör runt i dyra fina bilar som hobby som kostar en tusing att tanka en gång i veckan" har dock inte funkat just i detta avseende....ännu
          Tack för att du kallar mig looser. De riktiga loosers är de som har ingen aning vad de pratar om, tycker jag.

          Jag vet vad en avail/ut trimmad 2500 kostar att göra klart. Man kan få en dc billigare och med 5 års garanti om man har tur. Smaka på det!

          Jag har en kompis som är en riktig abu nörd, mer nörd än många andra som skriver goja här på FS. Han fiskar hö med en avail trimmad 2500c och lite andra fina rullar. Han är mkt duktig när det gäller att trimma rullar och han använder mig som bollplank många gånger när det gäller att välja delar till hans rullar och då hjälper jag honom mer än gärna för att jag tycker att det kul framför allt. Den enda anledning att han inte köper en te dc är för att han har sina principer kvar, fast han har funderat på det några gånger.

          Bild:


          Häls /T
          Senast ändrad av tonyex; 2012-10-14, 19:37.

          Kommentera


          • #35
            ..som tonyex skrev, en rulle avsedd för Casting är oftast ,oavsett fabrikat, en dålig rulle för praktiskt fiske. Ungefär som att använda en modern F1-bil i dagliga livet..typ.

            Har för övrigt precis smort upp min Tumme-DC med färsk Försvarets Hudsalva. Kanonbroms som går att flytta runt mellan olika rullar. Hade bara vädret inte varit så uselt så..

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
              Har för övrigt precis smort upp min Tumme-DC med färsk Försvarets Hudsalva. Kanonbroms som går att flytta runt mellan olika rullar. Hade bara vädret inte varit så uselt så..
              Jasso! Funkar den inte i dåligt väder?

              Kommentera


              • #37
                Jasso! Funkar den inte i dåligt väder?
                Är antagligen så att tummens styrsystem beläget på halsen inte funkar i fuktiga miljöer
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-13, 18:03.

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Är antagligen så att tummens styrsystem beläget på halsen inte funkar i fuktiga miljöer
                  ..precis, det är lite känsligt för 5 gradig värme med dagsregn = )

                  Kommentera


                  • #39
                    Nä nu blev det fel...

                    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Tack för att du kallar mig looser.
                    Usch vad illa jag formulerade mig! Inte menade jag att kalla dig looser!

                    Det jag ville ha sagt är att jag är ordentligt avis på er som har en dc för att ni har vett att unna er en.
                    (Det gäller även de med påkostade 25or eller andra kuliga prylar, även om jag definitivt är mer för en calcutta dc)

                    Det handlar ju om att satsa på något man tycker är kul! (att man faktiskt måste behöva någon pryl är sekundärt för mig, därav mitt gnäll på månsson)

                    Problemet, för min del, är att jag inte riktigt mäktat med att motivera utlägget det innebär för mig själv. Detta trots att jag sällan backar för alla dessa fiskeprylar jag "verkligen inte kan vara utan". Det är väl helt enkelt så att den skulle få tjänstgöra som lättjerkrulle för min del - något som du säkert håller med om skulle vara snuskigt dekadent att göra!

                    Du får ingen bild av mig men till protokollet kan föras att jag har 2 runda ambor och 2 shimano lp i aktivt fiske (om nu min fiskemängd kan betraktas som aktivt fiske) så jag saknar din kompis principer.
                    Senast ändrad av landkrabban; 2012-10-13, 21:52.

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
                      Usch vad illa jag formulerade mig! Inte menade jag att kalla dig looser!
                      hehe, jag förstår det nu.
                      Jag måste erkänna att jag var tvungen att läsa det du skrev flera gånger om för att försöka förstå det du menade, men problemet var att varje gång jag läste ditt inlägg hittade jag flera sätt att tolka det på, så det blev bara värre och värre.

                      En 2500 en bra rulle, men den är inte så mångsidigt som en te 201 dc. Min te dc används till flera saker utan att modifiera något. Jag har spolat på den 0.24 suffix vilket kanske är inte optimalt för att kasta långt med beten runt 20g, fast jag kommer tillräckligt långt ändå. Under en tid hade jag spolat 0.20 på dc:n och då kastade jag ännu längre, nästan "onödigt långt" (nytt begrepp). Rullen används som den är och med samma 0.24 lina till lättjerk från 20g till 40g och även till något som jag kallar lätt-medium jerk och då parar jag ihop den med ett st croix upp till 2 oz och kastar alla beten jag har från 20g till 80g. Samtidigt som det går att använda den till vanligt gäddspinn med skeddrag och wobblers från till 10g, om det skulle behövas. Så det blir lite överflödig info om jag skriver att jag är mkt mkt nöjd med den rullen ...

                      Sen har jag ett par rullar till som ligger en klass under dc:n med ungefär samma linkapacitet och som gör att min trimmad shimano curado 201 E7 blir oftast gästrulle.

                      Häls /T
                      Senast ändrad av tonyex; 2012-10-13, 23:05.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 508 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      217 svar
                      30 103 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 550 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      537 svar
                      90 182 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Kimmen
                      av Kimmen
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 582 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X