Behöver tips och råd inför köp av spinnrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver tips och råd inför köp av spinnrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	DSC_0272.jpg
Views:	2
Size:	886,7 KB
ID:	1764776

Nu har rullen landat och fick en ny vev på köpet eftersom inte de hade kvar den oranga rullen (glömt att uppdatera sidan på nätet), vilket jag hade tänkt och köpa iaf. KANON EL-GE

Nu har man en fundering om centrifugal bromsen, är alla vikter aktiverade eller av. Vill helst inte pula med detta ute på sjön
    Senast ändrad av mojoman; 2012-10-09, 20:47.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      [ATTACH=CONFIG]46467[/ATTACH]

Nu har rullen landat och fick en ny vev på köpet eftersom inte de hade kvar den oranga rullen (glömt att uppdatera sidan på nätet), vilket jag hade tänkt och köpa iaf. KANON EL-GE

Nu har man en fundering om centrifugal bromsen, är alla vikter aktiverade eller av. Vill helst inte pula med detta ute på sjön
      Alla rullar jag köpt så är bromsarna icke aktiva, (gäller inte Revo toro med fjädrande klossar) Så lika bra att öppna den och titta om inte annat

Kommentera

då får man öppna o kika hur det ser ut. Blir och aktivera alla och sen avaktivera efter behov
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Blir nog super bra det ska du se

Grattis till ditt köp förresten!

Kommentera

Sådär alla vikter aktiverade, 4/6 va aktiva från fabrik. Blir inga problem att justera dessa vikter på sjön då det va enkelt att "låsa" vikterna.

Kanoners, tackar för all hjälp man fått, nu fattas bara testrundan för att se vad den går för. Sen att man kanske blitt lite ringrostig hör väl till. Va trots allt några år sedan man fiskade sist med en ambassadeur, men det kommer snabbt tillbaka hoppas jag

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              Sådär alla vikter aktiverade, 4/6 va aktiva från fabrik. Blir inga problem att justera dessa vikter på sjön då det va enkelt att "låsa" vikterna.

Kanoners, tackar för all hjälp man fått, nu fattas bara testrundan för att se vad den går för. Sen att man kanske blitt lite ringrostig hör väl till. Va trots allt några år sedan man fiskade sist med en ambassadeur, men det kommer snabbt tillbaka hoppas jag
              Tack för infon, har köpt samma modell av rulle, men slänger väl mest grejer över 100g så blir till att avaktivera en del vikter.

Kommentera

Tack för infon, har köpt samma modell av rulle, men slänger väl mest grejer över 100g så blir till att avaktivera en del vikter.
                Tvärt om med ett vettigt spö, ju mer betet drar vid kast ju färre vikter behövs bara man har tummen beredd.
                Ända är om man har stark motvind eller fladdriga beten då kanske man måste aktivera en till,, tar nog inte lång tid före du är nere på 2 C-vikter och kastar riktigt långt och säkert...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Tvärt om med ett vettigt spö, ju mer betet drar vid kast ju färre vikter behövs bara man har tummen beredd.
                  Ända är om man har stark motvind eller fladdriga beten då kanske man måste aktivera en till,, tar nog inte lång tid före du är nere på 2 C-vikter och kastar riktigt långt och säkert...
                  Yes, trodde att jag skrev precis det , blir till att trycka fast några vikter och sätta igång sån där tum-gympa som tele 2 lärde ut för några år sedan, sen blir det casting så det ryker! http://www.youtube.com/watch?v=E4UbAMk69cU

Kommentera

Sådär ja, ser hett ut!

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1349961951.023740.jpg
Views:	2
Size:	54,3 KB
ID:	1764816

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse