Tips på hur att justera Ambassadeur TGC5001C alt köp av ny rulle för tungspinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på hur att justera Ambassadeur TGC5001C alt köp av ny rulle för tungspinn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av FiskarFolke Visa inlägg
    När man läser här om alla delar i rullen låter det som en god vän till mig pratar om hans jävla bil, pinjongdrev, sinterkopplingar, olja, drev, utväxlingar mm. mm. :P
    Varför tror du jag köpte en ny? Kan inte mycket om bilar, och inte rullar heller för den delen!

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Starta med 4 aktiva (glappande) sedan kan du låsa fler och fler när du får in tekniken ....
      Någon som vet hur många aktiva vikter raketen har från fabrik? Orkar inte riktigt skruva upp rullen ikväll känner jag, har precis fått lillan i säng och vill fokusera på det viktiga... en riktigt stor whisky!

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
        Någon som vet hur många aktiva vikter raketen har från fabrik? Orkar inte riktigt skruva upp rullen ikväll känner jag, har precis fått lillan i säng och vill fokusera på det viktiga... en riktigt stor whisky!
        Tyckte jag läste 2 i någon tråd...

        Kommentera


        • #34
          jag är rädd att du blir tvungen att skruva upp de tre(!) skruvarna och räknar innan du tar nästa virrepinne för det kan lika gärna vara 3 eller 4

          Kommentera


          • #35
            ....Sen när du ändå är igång kan du ta och kika om c-bromsvikterna är oljade från fabrik eller ej. (Jag vill bestämt hävda att den rocket jag köpte förra året hade det) Det råder delade meningar om det ska vara olja eller ej på bromsbanan. Jag topsar min bromsbana med liite liite olja eftersom jag upplever att c-bromsen blir mer förutsägbar. En fnösktorr "acetonad" bromsbana blir blöt efter någon halvtimme och tenderar att få försämrad bromsverkan med linres eller backslag som resultat.

            En oljad bromsbana kräver dock fler vikter för att uppnå önskad bromsverkan...

            Till protokollet skall dock föras att åtminstone en av mina hjältar här på forumet sannolikt tycker att detta är strunt
            Senast ändrad av landkrabban; 2012-10-04, 23:49.

            Kommentera


            • #36
              Fick tillfälle att testa raketen idag, kanske inte under de bästa förhållanderna då det blåste vita gäss på hela sjön. Kändes stabil och säker trots att jag hade minimal mekbroms. Fick ett OR när jag skickade en 25 shad i motvind, uppstod i slutet av färden så får väl vara piggare med tummen framöver. Fiskelyckan uteblev dock med endast 1 snipa landad på BB tail. Riktigt nöjd med rullen iallafall, och lila färg passar bra till min neongröna lina och mattsvarta TI spö!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 581 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              217 svar
              30 200 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg MathiasJK  
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              278 svar
              47 609 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              544 svar
              90 831 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Nila
              av Nila
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 625 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X