Shimano Chronarch 201E7GR Erfarenhet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Chronarch 201E7GR Erfarenhet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Chronarch 201E7GR Erfarenhet?

Tjenare

Tänkte höra om någon här har erfarenhet av denna rulle? Shimano Chronarch 201E7GR.

Har gjort mig av med min gamla haspel rulle och har nu endast en jerkutrustning med multirulle och har därav fastnat
    för multirullar. Så min tanke är att ja ska ersätta haspel rullen till denna rulle, För Abbore/regnbåge fiske med drag av spinnare-typ på ca 10-20g.

Kan de vara något eller är jag helt ute och cyklar?

Mycket tacksam för svar och tips.

Click image for larger version

Name:	11175433-origpic-e4b1a3.jpg
Views:	1
Size:	4,1 KB
ID:	1812222

kommer funka utmärkt

Kommentera

Jag har en Curado 51E som ska vara i princip exakt samma rulle, annan färg och annan storlek och den rullen är klockren tycker jag. Jag har även en Curado 201E7 och även den är klockren, det fungerar hur bra som helst att kasta beten med de vikterna

Kommentera

Tja Victor! Tack för senast!
        Är också övertygad om att det kommer fungera fint! Kommer själv beställa en till nästa år om jag hittar ett fint spö till. Antar att du kommer beställa utomlands?

Mvh
        Jocke

Kommentera

Jodå, den kommer att fungera fint!
          Jag har haft en curado 201 E7 ( dvs samma rulle) sedan 2008 och jag har använt den till det mesta och fortfarande fungerar felfri.

Om du spolar 0.12 på den, då kommer den att kasta från 7g och då kan den användas till jigg och lätt spinnfiske upp till 30g.
          Om du spolar 0.20 på den , då kan du använda den till lättjerk, jigg/spinnfiske med beten upp till 50-60g.
          Om du spolar 0.25 , på den då kan du köra i princip buster jerk och co utan bekymmer. Nackdelen är att spolen är inte så stor, så den kanske inte lämpar sig för så "tungt" fiske, men det går. Det har jag testat många gånger.

Om du vill få ut lite mer från den rullen, då kan du byta ut spollagren till ABEC 7 och då kommer den att kasta lite bättre.

Häls /T
          Senast ändrad av tonyex; 2012-09-06, 20:22.

Kommentera

Tackar för snabba svar,då blir det nog beställning på en sådan rulle

Tack själv Jocke, Mkt trevligt. Låter bra det, jo det är ju det med spö, letar för fullt efter något passande..
            Jo det är väl det smartaste, hittat från USA o Tyskland.Så vi får se..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 581 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46