Yamaha marinfett - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamaha marinfett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    NLGI 2 är det tjockaste som säljs och är den överlägset vanligaste fettet. Passar allt inom entreprenad, marint och säkert ypperligt i fiskerullar.
    Det gör det säkert, men jag vill inte ha ett så bärigt fett i mina rullar. fettet bör kännas som en hudkräm då blir det inte för tjockt och segt. En rulle översköljs ju inte kontinuerligt av saltvatten som en utombordare direkt !

    -jag använder Cal´s rullfett, det ser ut som det jag drar ut ur maskinerna i gruvan där det kommit vatten i fettet/oljan, och förmodligen är allt samma skit i slutändan...
    Kan vara Litiumfett, jag har några olika sorter sådant och dom är biege/gul-brun som vatten/olje blandning i färgen

    Nu pratar vi säkert olika rullar men av erfarenhet så vet jag att vissa delar som spolens frigöringsmekanism kan lätt bli lite seg och fastna med för tjockt och segt fett. Naturligtvis är mängd och var/hur man applicerar fettet av betydelse.

    Men som sagt för min del ska det vara mjukt som en tjock hudkräm och behålla sin koncistens även runt nollan och några grader där under.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 508 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
    217 svar
    30 103 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg MathiasJK  
    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
    279 svar
    47 550 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Adam Huss  
    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
    537 svar
    90 182 visningar
    38 gillar
    Senaste inlägg Kimmen
    av Kimmen
     
    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
    108 svar
    11 582 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist  
    Arbetar...
    X