[Rullmek] Mysterierulle... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Rullmek] Mysterierulle...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    För att hjälpa Mooki på traven att bli snuskgubbe så postar jag imorgon 1st rejält grov, hård och manlig Ambassadeur 7000! Jag förväntar mig självklart en liten smäcker, tramsig, kvinnlig 2501:a tillbaks...
    Hehe, fast är den tillräckligt grov och manlig...?
    Efter Daiwan känns 7000 som en riktigt nätt och läcker liten finessrulle
    En sån där 2501 skulle jag faktiskt vilja ha, eller ännu hellre ett helt gäng - fast det verkar halvkört att få tag i
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      NU när du gjort den där så snygg och prydlig inuti, kan jag skicka över min. Jag har nämligen en sån Ambassadeur från 1982. Den gjorde full tjänst i spinnfisket fram till ca 2005 men har nu degraderats till ismeterulle, vilket i praktiken innebär att den aldrig mer kommer ut ur garderoben igen ... men skulle man snofsa till den lite, kanske den kunde komma till heders igen i något mera aktivt sammanhang ...
      [ATTACH=CONFIG]45029[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]45030[/ATTACH]
      Posta på du, lovar ingen supersnabb service men vid tillfälle kan jag säkert fixa iordning den om du vill
      Din såg ju riktigt välhållen ut - du har inte lust att titta efter om även din har aluminiumdrev?
      Funderar nästan på om "AL" står för just det, verkar ju inte finnas något som för övrigt skiljer rullen från en "A".
      Möjligen (beroende på årsmodell) kan spolaxeln ha annan dimension, i denna var det 3.2mm senare blev det 3.0mm som är betydligt smidigare om man vill kullagra eller så.
      Alla delar i AL som utgått verkar ha ersatts av motsvarande delar från A, så om man skulle uppgradera en AL idag skulle man sluta med en A. Äh, nu blev jag lite förvirrad - vad menar jag egentligen...?

Hur som helst, roade mig med att räkna kuggar och kom fram till utväxlingen 4.7
      Går att byta till CarbonTex-lameller också, så en sån order är på G att läggas.

Även om jag helt saknar den koordination som krävs för att fiska högervevat måste jag nog vid tillfälle låna rullen och provkasta lite, jag tror precis som Hippo säger att rullen är kalastrevlig att kasta med.
      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):

Kommentera

Borde det inte gå att importera från Japan?
        Är grymt sugen på en sån...

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        Hehe, fast är den tillräckligt grov och manlig...?
        Efter Daiwan känns 7000 som en riktigt nätt och läcker liten finessrulle
        En sån där 2501 skulle jag faktiskt vilja ha, eller ännu hellre ett helt gäng - fast det verkar halvkört att få tag i

Kommentera

Snacka med Uppköparn :-)
          (eller inte)

Kommentera

Helt sjukt kul läsning.. hatten av!

Kommentera

Jo, fast jag är ju så grymt dålig på japanska - men tanken har tänkts flera gånger...
              Verkar finnas även i Indonesien, men man vill gärna ha bekräftelse på att man verkligen får hem nåt i brevlådan också

Kommentera

Återigen tack för en otroligt bra beskrivning!
                Läggar man sedan ihop alla mektrådar från dig så håller du ju snudd på att författa en bibel för oss rullnördar!!

Kommentera

Som ny på detta forum lyfter jag upp denna tråd igen då jag införskaffat en likadan, ( Ny!) rulle från -82. ��

Har planer på att uppgradera den så gott det går. Nya Carbon-tex lameller är inhandlade, likaså kullagrad evighetsskruv. Har planer på lättad linspridare med keramiskt knivbult oxå. Vad finns det mer att göra som passar denna modell? Kan man eftermontera ABU's I.A.R bussning på denna. Tacksam för tips och råd! ��
                  Senast ändrad av PictureLake; 2015-01-05, 16:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av PictureLake Visa inlägg
                    Som ny på detta forum lyfter jag upp denna tråd igen då jag införskaffat en likadan, ( Ny!) rulle från -82. ��

Har planer på att uppgradera den så gott det går. Nya Carbon-tex lameller är inhandlade, likaså kullagrad evighetsskruv. Har planer på lättad linspridare med keramiskt knivbult oxå. Vad finns det mer att göra som passar denna modell? Kan man eftermontera ABU's I.A.R bussning på denna. Tacksam för tips och råd! ��
                    Hej!
                    Lättat och kullagrat mellandrev kanske?
                    Hör med Pike1 här på forumet, lägg ett mejl, han har koll på klassisk ambassadeur. reelman@live.se
                    Har även en hemsida, reelman.se
                    Han säljer mycket "bra att ha"! :-)
                    ...kanske även har lätt linspridare och keramisk knivbult åt dig, värt att kolla.

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                      Hej!
                      Lättat och kullagrat mellandrev kanske?
                      Hör med Pike1 här på forumet, lägg ett mejl, han har koll på klassisk ambassadeur. reelman@live.se
                      Har även en hemsida, reelman.se
                      Han säljer mycket "bra att ha"! :-)
                      ...kanske även har lätt linspridare och keramisk knivbult åt dig, värt att kolla.

Tack för tipset! Får skicka en fråga till honom å se om han har några bra tips. :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46