Ursprungligen postat av Henrik Nordberg
Visa inlägg
Håller inte alls med, man kan yttra sig egna åsikt absolut men släng inte ur dig argument om att det inte är alls någon poäng med att ha det osv osv. Har fiskat med Megaforcen ända sedan jag började med prickfisket och det har funkat kanon. Är det något man kan klaga på hos rullen så är det att bromsen är alldeles på tok för känslig.
Ofta när jag är själv ute och prickfiskar med min styrpulpet så underlättar det fruktansvärt att faktiskt aldrig behöva släppa handen från ratten eller gasreglaget med höger hand då jag kan släppa samtidigt som jag rattar, och sedan snabbt stanna av med jiggen och samtidigt "veva" upp jiggen som ofta kan trigga till hugg. Vet inte vad du menar när du säger att den inte släpper ner tillräckligt snabbt? Har din kompis smuts i lagren? Något fel bör det va för min megaforce släpper nog så snabbt det bara kan gå i förhållande till lina och skalle på jiggen.
Den "plastiga" rullen med den supersmarta och enligt mig väldigt nyttiga vevknappen är klart värd sina pengar enligt mig!
Förstår hur du menar när man ska sköta intagningen på det sättet och det fungerar, detta är en klart bättre och enklare lösning dock.
Kommentera