Ambassadeur Mörrum zx 1600/3600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Mörrum zx 1600/3600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Mörrum zx 1600/3600

Är det någon som vet något om dessa eller har testat dom och är dom verkligen så bra som det står i napp o nytt.
    Tänkte speciellt på om dom kastar lätta beten bra?
    Mvh Kingfisher

De är riktigt fina och har väldigt låg vikt, men IVCB bromsen har en annan karaktär än en vanlig centrifugalbroms. Inget negativt utan en vanesak. Ska du fiska lätt så välj 1600 storleken då den har smalare spole vilket är att föredra för rullar med stillastående revspridare.

Kommentera

Riktigt bra rullar, jag har 1600 till Borre och det är en kanonrulle.

Kommentera

Tacka för infon!
        Vilken ska man välja,som ja fattar det är 3600 lite större och tål lite tyngre beten och det är väl enda skillnaden eller?

Kommentera

Vilken ska man välja,som ja fattar det är 3600 lite större och tål lite tyngre beten och det är väl enda skillnaden eller?
          Om du inte skall fiska enbart småbeten som typ till borre så ta den större, jag köpte den lilla på rea därför jag tog den , hade dom haft båda hade det blivit den stora.

Det är riktigt lättdrivna rullar som kastar småbeten bättre en lågprofilarna samtidigt som den stora har en vettig linmängd.

Kommentera

Ska du ha den till beten upp till ca 15 gram så hade jag valt 1600ZX, är det däremot 15 gram och upp till låt säga 30-40 gram så hade jag kört 3600ZX. För beten runt 5-10 gram anser jag 1600 vara märkbart bättre än 36..

Kommentera

Du säger att det är märkbar skillnad på dom två när det gäller lättare beten?Är det kastlängd vi pratar om då och isåfall hur långt i kast kan det skilja?

Kommentera

Nu handlar det här mkt om personliga referenser men jag tycker att 1600 med sin lättare och smalare spole blir mer lättkontrolerad med riktigt lätta beten. Detta i sin tur gör att man vågar ta ut svängarna mer när man kastar. Vad som skiljer i kastlängd ska jag inte spekulera kring mer än jag kastar länge med en 1600 för 5-10 grams beten.

Kommentera

Nu handlar det här mkt om personliga referenser men jag tycker att 1600 med sin lättare och smalare spole blir mer lättkontrolerad med riktigt lätta beten.
                  Och jag tillhör dom som vill ha lite mer lina på rullen om man får för sig att använda den till något annat en småbeten vilket risken är stor för med tanke på vilken kanonrulle det är

Enda jag tycker är synd är utseendet den ser för djäklig ut (personlig uppfattning)
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-07-30, 00:16.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 581 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden  
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46