Fråga till er Rulltrimmare angående Kullagergrossisten's Lager. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga till er Rulltrimmare angående Kullagergrossisten's Lager.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga till er Rulltrimmare angående Kullagergrossisten's Lager.

Hej!

Har skummat igenom lite trådar angående olika lager mm.

Hittade dessa:

Är dessa "the real deal" ?

Det jag läst är att UT's lager inte skall förväxlas med Kullagergrosistens's "sammarbete lager" men avses de jag nyss länkat eller dessa "super" billiga lager som "snik" varianten?

För övrigt så om det inte är UT's lager, vet ni vart man får tag på UT lager/ Ut's oljebrons bussningar utan att behöva köpa ett helt kit. Hörde Lundgrens har jag för mig?

Tanken bakom frågan är för att jag tänkte skaffa ett UTPP alternativt UTRP, tänkte testa reelperformance först men ha bussningarna i fall jag känner att lagren inte fyller funktionen. Budgeten tillåter inte två fulla kit så tänkte fula med ett kit + en uppsättning med antingen lager eller bussningar beroende på vilket kit det blir tills jag har råd med en till uppsättning. För övrigt tillkommer ju lite lull lull...

Är jag ute och cyklar nu? Hört att bussningarna fyller funktionen suveränt, men att lagren kan hantera lättare beten bättre samt kanske ge någon extra meter? Sanning / myt ?

Mvh

Simon

Abu har också sinterbronsbussningar som enligt mig funkar lika bra som UT´s, de kostar ca 60kr styck.

Jag har även abec 5 lagren du länkade till, det gör stor skllnad i en rulle om man jämför med original lagren.

De andra du länkade till är samma som följer med ut´s kit, de har jag dessvärre ingen erfarenhet av.

Jag tycker personligen att kullager är meningslöst till beten över ca 40g, sintrade bussningar är melodin där, de går så fruktansvärt lätt och fint!

EDIT: Måste tillägga att jag INTE vill titulera mig rulltrimmare...
    Senast ändrad av Cannonball; 2012-07-22, 10:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Abu har också sinterbronsbussningar som enligt mig funkar lika bra som UT´s, de kostar ca 60kr styck.

Jag har även abec 5 lagren du länkade till, det gör stor skllnad i en rulle om man jämför med original lagren.

De andra du länkade till är samma som följer med ut´s kit, de har jag dessvärre ingen erfarenhet av.

Jag tycker personligen att kullager är meningslöst till beten över ca 40g, sintrade bussningar är melodin där, de går så fruktansvärt lätt och fint!

EDIT: Måste tillägga att jag INTE vill titulera mig rulltrimmare...
      Tack! Då vet jag vad som är vad samt även lite om hur de andra funkar + ett extra alternativ dessutom! Kanske skulle ha riktat frågan till "Personer med erfarenhet angående olika lager till ambassadeur rullar" men det blev lite för långt!

Får se hur det blir med allt, kommer nog i vilket fall köpa på mig den uppsättning jag saknar!

Tackar och bockar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
      11 svar
      3 693 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg PrN-Sweden