revo MGX - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

revo MGX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• revo MGX

Hej jag får hem en revo mgx nu i veckan. Jag ska ha den till gäddspinn/jerkbait.
    Vad är för och nackdelen med denna lätta rulle?

Tack för svar. Mvh Markus

Skulle du fiska hälleflundra med pimpelspö?

Ok, något överdriven jämförelse men det är inte särskilt smart att härva sönder en sprillans ny MGX genom att jerkfiska med den. Rullen är INTE byggd för det påfrestande jerkfisket utan då är det bättre att du satsar på en rejälare rulle. MGX'en är väl "som vanligt" utvecklad för bassfiske med lätta beten så jag skulle nog rekommendera den till abborre- och gösfiske, eller möjligtvis lättare gäddfiske med beten upp till kanske 20-30g.

Mina två cents... lycka till!

Kommentera

Nackdelen är ju att den inte är avsedd för det du skall använda den till.Den är tänkt för lättspinn,upp till c:a 30g

Oops,2:a igen...
      Senast ändrad av ElCamino; 2012-05-07, 09:56. Anledning: Långsam

Kommentera

MGX är gjord för riktigt finlir, den är Abu´s lättaste rulle, någon snäll person här sa 30gr jag skulle nog inte köra den mer en max 20gr, du glömde nog läsa innantill vad rullen är gjord för , skall du ha en lågprofil för gädd-spinn och jerk så skicka tillbaka MGX och beställ en Torro annars står du ganska snabbt med en totalhavererad pryl som inte går att byta...

Kommentera

ojjdå. detta låter spännande. de lät helt annorlunda i butiken där jag beställde den. De är inte några som försöker lura på mig dyrare prylar. fick en riktigt bra rabatt för jag handlar där väldigt mycket å så. de påpeka att den är väldigt mångsidig för du kastar lättare beten med den väldigt långt. Men även funkar bra till lite tyngre drag. Han i butiken prövat mgxen till jb och tailbeten. den va väldigt trevligt till tyngre beten. tex wolftail. frågan är hur länge den kommer att hålla! körde på orra sx som kraschade. har en kompis som också kör med orra sx som funkar klockrent till drag som zoonker mctail osv. Min orra var tydligen ett måndagsexepmplar så fick en helt ny från abu och fick bara lägga emellan 700 för mgxen med ny lina.

om mgxen krachar har jag 10 års garanti iaf. då blir det att byta in mot en toro!
          Senast ändrad av Helsing91; 2012-05-07, 10:32.

Kommentera

om mgxen krachar har jag 10 års garanti iaf. då blir det att byta in mot en toro!
            Dom kommer att skratta år dig på Abu om du försöker reklamera rullen efter att du fiskat jerk och gäddspinn med den, det är ren misshandel av en så pass liten klen rulle... Garantin gäller fabrikationsfel inte användarfel.

Dom ända abu som är gjorda för det du skall ha dom till är Inshore och Torro, orran har en sportslig chans att hålla men sedan är det stop,, dom andra revo från s-stx är lättspinnsrullar, går du sedan ner ett snäpp hittar du din MGX.

Vilken lina tänkte du använda på en rulle som tar 100m 0:30 ??? tror inte du kan få på en fungerande mängd om du går över 0:18.

Däremot är det en kanonrulle till VJ och att köra lite droppshot med. Kasta 5-10 gr beten med är den kanonbra till, det är ju vad den är gjord för.

Mitt råd till dig är att lämna tillbaka rullen och köpa något annat annars kommer du snart att få skicka den på reparation och antagligen stå för det själv.....

Kommentera

jag har köpt en mgx som jag använder till vertikalfiske jag tycker den är helt suverän till det jag kan inte tänka mig att mgx ska bedriva något tyngre fiske mvh edenborg

Kommentera

Jag ringde precis till el-ges och avbeställde mgxen och tog predator istället. den ska väll vara något tåligare. he-he.
                tack för hjälpen!
                Senast ändrad av Helsing91; 2012-05-07, 12:16.

Kommentera

Torro eller ev. en Curado 301 , personligen tycker jag Curadon är en bättre rulle.
                  Finns liksom ingen annan Amb. då pratar butiken skit och en Curado går att få långt billigare en Torron http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...Tilbud!!!.html

Om du läste testen på tackletour här ovan så har dom lyckats förstöra MGX ganska snabbt så kvalitén värkar inte heller va någon höjdare.

Kommentera

aha okej okej. jag körde på rundprofil ändå. jag tycker dem känns lite stora och så. men man vänjer sig antar jag!

Kommentera

Foton

Collapse

• elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                      igår, 06:11
                    • elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      På min Pro Rocket har veven börjat gå trögt och hackar, vid inspektion så går huvuddrevsbussningen väldigt...
                      igår, 06:11
                    • elgfan
                      Pro Rocket 4500 problem
                      av elgfan
                      igår, 06:08

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    217 svar
                    30 195 visningar