IAR lager sitter fast? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

IAR lager sitter fast?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Jag tror hylsorna kommer från närmaste hylsnyckelsats.Den man pressar med kollar man ytterdimetern på,den andra kollar man att lagret får plats inuti.
    Vad lätt allt är med kunskap
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Det underlättar...Är man osäker,inte känner någon kunnig finns det ett annat alternativ...Köp en helt ny gavel,iarlagret är monterat! :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av Pelé Branco Visa inlägg
        Var fick du tag på hylsor, eller vad använde du som hylsor?
        Som Chevakillen redan sagt, jag tog hylsorna ur min verktygslåda, kommer inte ihåg dimensionerna, tror jag använde en 8-9 mm mot lagret och en 14-15 mm som mothåll. Eller snarare en 3/8" och en 9/16" då jag skruvar amerikanskt till vardags
        Senast ändrad av Rick; 2012-04-22, 17:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
          Det är möjligt att inte alla har. Men kanske ett skruvstäd med lämpliga hylsor/don?ELLER,så kanske man inte skall ge sig på saker man inte tror sig klara av?
          Om man aldrig ger sig på något man inte tror sig klara av, hur ska man då lära sig något? Att bara göra sådant man vet att man klarar av är väl inget kul?

Kommentera

Självklart! Pressa på bara!Men har man bara ett skruvstäd men knappt vet hur det fungerar,då ska man nog låta bli...Fast ABU har massor med nya gavlar på lager! :-)

Kommentera

Har man ett skruvstäd och knappt vet hur det fungerar så är det nog dags att lära sig :-) Man kan ju inte säga att man inte kan om man aldrig har provat. Det värsta som kan hända är att du har sönder gaveln och får köpa en ny och dom har ABU massor av som sagt. Så det finns inget att förlora.
              Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Aha!
                Tack - Att det ska vara så svårt att tänka till på egen hand ibland

Ja, träning ger färdighet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pelé Branco Visa inlägg
                  Aha!
                  Tack - Att det ska vara så svårt att tänka till på egen hand ibland

Ja, träning ger färdighet!
                  Den tanke man själv aldrig tänkt är inte lätt att tänka ut att man ska tänka den tanken

Eller som en på jobbet alltid sa: Jag är inte dum i hela huvet, jag har bara otur när jag tänker ! Och vem har inte det ibland
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Håll i hatten! Nu har jag en till i skruvstädet som ska få sig en omgång Kanske ska byta på alla 15-20 Ambassadeurer bara för att
                    Dom ligger ju där normalt och skriker jämte sängen om att bli smorda, trimmade och omhändertagna så varför inte några spontana lagerbyte också...(Ja, jag har rullarna jämte sängen/på nattduksbordet), (och nej, jag är nog inte normal) (ja, jag har sambo också)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 581 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46