Fel på min lina eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på min lina eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Problemet ligger i linan. Sufix 832 är dynga, hade samma problem när jag testade den. Går av för ingenting.
    0,15 är för övrigt en vettig dimension om du fiskar med beten upp till 30 gram.

Antar att du använder haspel? I så fall rekommenderar jag att du går över till fireline, i mitt tycke den bästa linan till haspel.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Märket, där har du felet. Har en kompis som testade den linan också, han hade samma problem. Det är märket, där har du felet. Köp Power Pro nästa gång, så får du kämpa för att linan ska gå av
      En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

Hej förlåt för det sena svaret, jag använder en Daiwa Advantage det är en multirulle.

Kommentera

Men grabbar...
          De e fan inget fel på sufix!
          Jag kör iof på 0,32.
          Den ligger dessutom mycket bättre på spolen än PP! Sen att PP håller för det mesta kan jag hålla med om!

Orkanfisken...
          Jag antar att linan går av när du får bakslag/overruns?
          Prova att öka kastbromsen och sänk den i takt med att du blir vassare tills du inte får några overruns längre. Sen ska du vara försiktig när du kastar hårt mot vinden då betet retarerar kraftigare då, vilket spolen inte tar någon hänsyn till =)

Om linan går av när du drillar fisk så har du för hård slirbroms. Ha slirbromsen hårt ställd tills du satt mothugget och skruva sedan ner slirbromsen så att tunga fiskar inte kan rycka av linan.

Kommentera

Jag köpte en spiderwire ultracast 0:17 till min Record 51 och ett Shimano Technium M den gjorde precis lika dant, den small 3-4 gånger på 10 kast sedan la jag den i en låda och provdrog den hemma, inget fel på linan, värkar som den inte tålde snärten vid utkast, jag satte på en strike-wire som gjorde lika dant.

Kollade lite på linan när jag kastade och den värkar på något sätt sjunka ner mot spolen i öglor som sedan rättar ut sig själv med en liten smäll när linan sträcks (svårt att förklara) Min slutsats blev att jag måste gå upp till 0:20 och undvika alla linor som suger vatten nu funkar det bra.

Kommentera

Det kan ju vara ett måndagsex av linan.

Jag har kört med 832, 0,13 hela helgen, vid bottennapp kunde jag INTE dra av linan, linan skar in i handen långt innan den gick av. Fick den aldrig till att gå av heller iofs.

Kommentera

Jag har sufixen med i 0.15 aldrig gått av vid botten napp den rätar ju ut krokarna som sitter på 18g reflex, 15g wipp, 28g mörrum spinnaren. Bästa tunna linan jag haft mkt slit tåligare än tex fireline som börjar slitas direkt.

Mvh Jocke

Kommentera

Totte: Nej linan gick inte av när jag fick bakslag/overruns. Den gick av vid 2 tillfällen vid spötoppen och precis vid rullen vid normala kast. Slirbromsen är inte för hård heller har inte haft något problem alls med att drilla fisk.
                  Squadron: Min lina fungerade hur bra som helst dom första 5-6 fisketurerna ochså, den tålde att drillade pigga sommargäddor och även irriterande bottennapp den var oslagbar tyckte jag tills senaste fisketuren.

Jag använder den Mossgröna färgen på min Sufix lina och den tappade färgen väldigt fort och jag provade "dra" i linan där den tappat färgen och på 2/3 ställen jag drog så gick den av, tog i kan jag säga men det är klart att en lina ska klara det ellerhur?
                  Slutade med att klippte av all den linan som tappade färgen och provar nu igen med den linan som är oanvänd det vill säga inte tappat någon grön färg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                  12 svar
                  1 397 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg .art
                  av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                  19 svar
                  1 666 visningar