Sufix 832 vs Fireline Tracer Braid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sufix 832 vs Fireline Tracer Braid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sufix 832 vs Fireline Tracer Braid

Har nyligen införskaffat mig en Pro Rocket som främst är tänkt att användas till medeltungt spinn (dvs ca 20-70 gram), både wobblers, större spinnare och skeddrag. Till denna hade jag tänkt att testa någon av de nyare varianter på flätlina som kommit det senaste året. Tänkt dimension är runt 0,23 mm. På tidigare rullar har jag främst kört med Tuf Line XP (som jag är mkt nöjd med), men är nu nyfiken på att testa något nytt.

Så vilken rekommenderas? Sufix 832 eller Fireline Tracer Braid? Eller någon annan? Någon som har erfarenhet av båda linorna och kan jämföra dem?

(jag är medveten om att det finns flera trådar som behandlar dess linor, men ingen vad jag funnit som jämför dessa med varandra)

Sufix 382 tyckte jag var en väldigt trevlig bekantskap, känns tunn jämfört med samma dimension av andra fabrikat och kändes allmänt lättkastad.
    Dock...
    Råkade klanta mig lite för nån vecka sedan (var trångt i båten och skulle försöka moderera kastet vid utsving) så det vlev ett riktigt trevligt skatbo, och det var väl här linans nackdel kom fram.
    Eftersom linan är såpass glatt, rund och förhållandevis tunn grävde den ner sig riktigt ordentlig i underliggande lager - tror faktiskt inte jag sett nån liknande nedgrävning ens i början av multi-karriären.
    Kan du bara avhålla dig från liknande bravader så tycker jag den är värd att testa, den gula är vad jag förstått den som tappar färgen minst.
    TracerBraid har jag på min enda LP-rulle, men har inte kastat tillräckligt för att kunna uttala mig om linan egentligen, spontant känns den dock strävare än 832:an så jag skulle tippa på något mer motstånd i spöringarna.

Har faktiskt flyttat TracerBraid från en haspel av liknande skäl som ovanstående inlägg, tyckte inte den alls funkade på haspel (mycket vindknutar och skit) - betydligt underlägsen den vanliga FireLine.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

832'an har varit både bra och dålig för min del. Jag köpte 0.23 till gäddhaspeln och den har funkat riktigt bra. Däremot den tunnare varianten (typ 0.10) jag köpte till lilla haspeln jag har på jiggspöt har varit sjukt strulig. På den tunna linan har jag fått massor med "luftknutar" och fullständigt omotiverade trasselklutar. Först trodde jag att det berodde på att jag fyllt spolen för mycket men nu är det inte många meter kvar och det strular ändå. Kass lina, måndagsexemplar eller att jag gjort nåt fel från början - vad vet jag? Jag kommer dock inte att köpa nån mer variant av linan utan fortsätter istället köra med min gamla trotjänare - Spiderwire Code Red.

Kommentera

testade polarns tracerbraid o den var helt ok. men min sufix var ett snäpp värre , jag har dock en 0.24 lr 0.27 istället för 0.3.. för att använda alla olika typer av beten.

köp den limegröna för en skönare färg

Kommentera

Kör tracerbraid och funkar utmärkt till jerkbaitfisket/tail fiske. - Stark som satan är den oxå.

/M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Här var det spridda skurar i omdömena. Det verkar vara ganska delade meningar om båda linorna, så mitt val blev inte mycket enklare. Men tack för tipsen iaf, fler tips och erfarenheter mottages tacksamt.

Kanske ska understryka att linan skall sitta på en multirulle.

Kommentera

Skippa skitlinorna och köp StrikeWire ist... 832 är så dålig att beskrivning inte kan ges (Moderator kommer plocka bort det).
              TracerBraiden kan hoppa och skita. Men det är ju bara min åsikt.

Kommentera

har surfix 832 på min amba 25a. den bästa linan jag använt

Kommentera

Haha, ännu mer spridning bland omdömena

Det blir nog snart till att köpa en lina av varenda märke på marknaden och testa dem alla, sen får jag göra den ultimata flätlineguiden åt alla på FS

Kommentera

Varför byta om du är nöjd med den lina du har? Testade själv en rulle sufix 832, dummaste jag gjort kostade mig många beten. Höll inte för ett skit och gick av för ingenting, kastade dock bra och var tunn men vad har man för nytta av det. Gick tillbaka till powerpro som funkar lika bra som alltid. Har Tuf Line på jerkrullen som jag också är nöjd med, suger dock lite mycket vatten.

EDIT: Skall sägas att jag testade 0,13 av sufix, kanhända att den är bättre i grövre dimensioner men jag kommer inte att testa.
                    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                    12 svar
                    1 403 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                    19 svar
                    1 676 visningar