Jag färgade linan med Skippy Fish,jag kan inte se varför det skulle vara problem att använda nanolina till multirulle?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Berkley Nanofil, helt ny typ av lina
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KKay Visa inläggFinns inte linan i Sverige?Jig-fishing är roligast.
Kommentera
-
-
LazziLax, jag har en fråga till dig: jag köpte 8lb linan och den var väldigt tunn och den satte jag på det lätta fisket men jag ska beställa mer och jag undrar vad tror du att 12lb linan är i mm om man jämför med vanliga flätlinor. jag har försökt och läsa mig till det men blir inte klok på det. Tänkte ha den på en 2500 haspel rulle till blandat fiske och funderar på om det för grovt ?
Kommentera
-
Jag kör med 6lb linan för feederfisket och den är 0.12-0.13mm. 12lb är 0.20mm tjock.
Sen ska man ju tänka på också att deras 12lb motsvarar ungefär ~30lb i Svenska angivelser, vilket är runt 10kg dragstyrka. Detta kan man räkna ut genom att jämföra de olika angivelserna mellan Berkleys Svenska och Amerikanska hemsida.
Till nästa säsong blir det att köpa en 10lb till lågprofilaren för spinnfisket. Tror nog du ganska lugnt kan köra med 10lb för din haspel också utan att behöva oroa dig.
Kommentera
-
Är sugen på att beställa lite Nano men jag undrar lite över hur jag "översätter" lbs till mm eller om jag kan få hjälp med vilken lina jag skall köra för lättjerk har en Curado 201E7 och ett BushWacker light 15-60 tyngsta betet jag kör med är Buster Jerk ll.
Samt till en Stradic som jag kör lite popper och jigg med sittandes på ett BushWacker xlnt 10-30.
Tacksam för lite hjälpHade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inläggÄr sugen på att beställa lite Nano men jag undrar lite över hur jag "översätter" lbs till mm eller om jag kan få hjälp med vilken lina jag skall köra för lättjerk har en Curado 201E7 och ett BushWacker light 15-60 tyngsta betet jag kör med är Buster Jerk ll.
Samt till en Stradic som jag kör lite popper och jigg med sittandes på ett BushWacker xlnt 10-30.
Tacksam för lite hjälp
Den är otroligt glatt och kommer nog skära ner i spolen ganska lätt. Det finns ju massor med bra linor för multirulle.
Jag hade köpt 25lb Tuf Line XP, riktigt bra lina!
Kommentera
-
Som MrDejefors sa så är nog inte Nanofil något för jerk. Jag själv kör dock med en likadan Curado rulle (KÄRLEK) och kommer dänga på 10lb nanofil på den. Men då kommer jag som mest använda beten upp till kanske 30g.
Tror dock inte att linan skär ner i spolen så lätt. Kör 6lb som sagt på min haspel och tycker den ligger riktigt tight där och har provat att rycka o dra i linan från sidan men ändå sitter den som ett smäck utan att skära ner. Skulle vara intressant om den kom i grövre tjocklekar uppåt 0.30mm.
"Översätta" från lbs till mm vet jag inte om man kan riktigt men från inch till mm går nog allthttp://berkley-fishing.com/products/...lament/nanofil
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
|
12 svar
1 402 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()