Berkley Nanofil, helt ny typ av lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Nanofil, helt ny typ av lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det Jag menade med mitt tidigare inlägg är att varje gång när tillverkare av fiskeprylar kommer med nya produkter, vi springer som galningar för att köpa dessa nya produkter. Jag är en av dem som gillar att handla nya fiskeprodukter. Det ju roligt.
    Sen, Jag upplever att i många fall designen på den nya produkten kan vara snyggare, men själva produkten fungerar inte bättre vid vattnet, om man jämför med den tidigare modellen. Ibland t.o.m. kvalité på produkten har blivit sämre , helt enkelt.
    Är bara jag som upplever det så?

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Det Jag menade med mitt tidigare inlägg är att varje gång när tillverkare av fiskeprylar kommer med nya produkter, vi springer som galningar för att köpa dessa nya produkter. Jag är en av dem som gillar att handla nya fiskeprodukter. Det ju roligt.
      Sen, Jag upplever att i många fall designen på den nya produkten kan vara snyggare, men själva produkten fungerar inte bättre vid vattnet, om man jämför med den tidigare modellen. Ibland t.o.m. kvalité på produkten har blivit sämre , helt enkelt.
      Är bara jag som upplever det så?

Häls /T
      Visst så försöker dem "lura" oss att vissa saker är så mycket bättre än tidigare (tex en ny krok som krokar 30% bättre eller liknande) men allt är ju inte lurendrejeri.
      Jag har inte hittat någon lina som jag gillade på haspelrulle så jag testar denna, om den är bra så fortsätter jag med den.

Kommentera

Jag får min nano lina nästa vecka,blir att testa omgående.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Fiskade idag med den nya linan Berkley nanofil och måste säga det är absolut den bästa linan jag har använt.tyckte i våras när jag fiskade med Sufix 832 att den var bäst men är slagen med hästlängder av nanolinan,helt ljudlös lika stum som flätlina och du kastar 15-20m längre, rekommenderas varmt.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

finns på ebay (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=p5197.c0.m619) för 25 dollar inklusive frakt, 156 kr.

Ska köpa och prova på min haspelrulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av alxalx Visa inlägg
              finns på ebay (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...=p5197.c0.m619) för 25 dollar inklusive frakt, 156 kr.

Ska köpa och prova på min haspelrulle.
              Jag köpte min lina på Ebay 2 spolar, har redan beställt mera så jäkla bra är linan det går inte ens att få trassel på linan jag försökte i testet, linan är så hal.
              Senast ändrad av LazziLax; 2011-07-26, 20:45.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Har någon hunnit prova hur den beter sig på multirulle?
                Kan inte tänka mig att den skulle va dålig där för är så jäkla nöjd med min på haspelrullen. Ligger som ett smäck och helt ljudlös som sagt.
                Kommer nog vara den enda lina jag köper i fortsättningen och man är ju bra sugen på att byta ut sina andra linor nu också. Hoppas den kommer i Flera färger med.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                  Jag köpte min lina på Ebay 2 spolar, har redan beställt mera så jäkla bra är linan det går inte ens att få trassel på linan jag försökte i testet, linan är så hal.
                  Om linan är så hal, blir den inte svår att knyta då?
                  Någon uppfattning/känsla om hur nötningstålig den är?

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
                    Jag tror, men är inte helt 100%, att denna lina var just gjord för haspel.
                    Har för mig att i någon video någonstans nämnde dom det.

Men man kan ju alltid testa på multi
                    Jo det har jag läst också någonstans. Men då det känns som att denna nanolina lägger sig bättre på min haspel än min flätlina gör (bara en känsla =)) så borde den funka bra på multi med.
                    Någon klåfingrig jäkel därute måste ju ha gett sig på och provat det!

Och angående att den är så hal, jo knutarna kan glida upp om man inte gör rätt knut. Dubbel palomarknut och den sitter där den ska då den knuten inte ska glida något. Sen för att skarva den med nylon så funkar dubbel grinner bra där med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
                      Har någon hunnit prova hur den beter sig på multirulle?
                      Kan inte tänka mig att den skulle va dålig där för är så jäkla nöjd med min på haspelrullen. Ligger som ett smäck och helt ljudlös som sagt.
                      Kommer nog vara den enda lina jag köper i fortsättningen och man är ju bra sugen på att byta ut sina andra linor nu också. Hoppas den kommer i Flera färger med.
                      Jag färgade min nanolina neogul och den andra linan blodröd blev helt kanonbra
                      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                      12 svar
                      1 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                      19 svar
                      1 676 visningar