Berkley Nanofil, helt ny typ av lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Nanofil, helt ny typ av lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
    Om jag skrev att det var en 0.18 lina skulle många säga att det faktiskt står 0,17 på spolen. Men jag ska ändra i annonserna så det framgår vad det är.
    Det var absolut inte menat som kritik mot dig, jag tyckte bara att om jag kunde läsa vad det stod, så borde väl resten av traderas besökare också kunna läsa det...

Kommentera

• Ingen fara, jag tog det inte som kritik! Det är helt ok att kritisera, om det är sakligt. Det är inte lika kul att folk kallar saker för plagiat bara för att de inte förstår/kan läsa. Jag tyckte det var lika bra att ändra ändå. Men ingen verkar nappa(!) för det. Personligen är jag toknöjd med Nanofilen. Jag verkar få ett livstidsförråd, hehe. Gamla wobblers och jerkar verkar folk inte få nog av i alla fall.
      Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
      Det var absolut inte menat som kritik mot dig, jag tyckte bara att om jag kunde läsa vad det stod, så borde väl resten av traderas besökare också kunna läsa det...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        jag har bara fiskat med min 0.19 nanofil lina ca 8 timmar. men jag är inte specielt imponerad av den. nästa havsöring tur med haspel setet är flätline spolen tillbaka på rullen.

edit: den är använd till havsöring fiske.
        Vad är det med linan du inte gillar? jag har också använt den till havsöring och är helnöjd.

Kommentera

• Ingen som testat tunnaste dimensionen av linan? Tror ni det är något till ett UL spö?

Kommentera

• Jag körde linan i nån månad men har valt att byta eftersom jag tycker den har alldeles för mycket lin minne och lät väldigt mycket i spöringarna. På plus sidan så kan man nämna att den drar väldigt lite vatten.
            http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

• Nyss satt på 0.134mm på mitt 5-15gr spö ska ut och prova imorgon, linan är verkligen tunn och har en avg knot strength på 3.1kg.
              Hade inte kollat upp brottstyrkan på linan innan jag köpte, kollade på andra 0.13 och antog att denna med skulle ligga runt 8kg men får hoppas det den håller för lite båge och smågäddor.

Kommentera

• Spow använd not a knot så får du bättre "knut" styrka !!
                Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
                  Spow använd not a knot så får du bättre "knut" styrka !!
                  Tack, aldrig hört talas om det innan det är sånna här du menar?

får bli att köpa det på måndag

Kommentera

• Ursprungligen postat av fesen Visa inlägg
                    Ingen som testat tunnaste dimensionen av linan? Tror ni det är något till ett UL spö?
                    Kör 0.12 Till feedermetet. Kastar något jävulskt bra och den har hållt för det den ska än så länge.
                    Har även 0.17 på haspelrullen jag använder till mitt Forcemaster UL spö och funkar bra det med, men tänker gå ner i linklass när det är dags för byte till 0.12-0.14

Kommentera

• Bortsett från när jag kör not-a-knot direkt på kroken så använder jag Trilene knot och kan inte komma på någon bättre knut att köra. Enkel när man väl lärt sig och den fungerar till absolut alla knutlägen med alla sorters linor.

The Trilene Knot is a strong and reliable fishing knot to join monofilament line to hooks, swivels and lures. The Trilene Knot resists slippage and failures and is an excellent and stronger alternative to the Clinch Knot.

Det jag tror en del kan göra fel är att inte blöta ner linan med saliv ordentligt så att friktionen ger skador på linan.
                      Det ska man göra både på flätlina och nylonlina.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                      12 svar
                      1 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                      19 svar
                      1 676 visningar