Det börjar bli dags att byta lina på min gamla trotjänare (Ambassadeur 5000) som jag använder mestadels till trolling och vanligt spinn. Just nu kör jag med Power Pro, men har funderingar på att eventuellt prova något nytt. Inte för att jag är missnöjd med Power Pro, snarare tvärtom, men om det finns någon lina som är ännu bättre vad gäller hållfasthet och känsla så skadar det ju inte. Men jag kan mycket väl köra vidare med Power Pro eftersom jag är nöjd med den, men jag har aldrig kört med något annat märke på flätlinor så jag har ju inget att jämföra med.
Så vad säger ni, ska jag köra vidare med Power Pro eller prova exempelvis Strike Wire (som ju enligt reklamen verkar vara det bästa som går att uppbringa för pengar), eller något annat märke? Fick förslaget att testa Sufix hos den lokala handlaren idag, kan det vara ett alternativ? Ni som själv använder eller har använt Power Pro och även något annat märke får gärna göra en jämförelse vad ni tyckte som referens.
Så vad säger ni, ska jag köra vidare med Power Pro eller prova exempelvis Strike Wire (som ju enligt reklamen verkar vara det bästa som går att uppbringa för pengar), eller något annat märke? Fick förslaget att testa Sufix hos den lokala handlaren idag, kan det vara ett alternativ? Ni som själv använder eller har använt Power Pro och även något annat märke får gärna göra en jämförelse vad ni tyckte som referens.
Kommentera