Handlaren bytte PowerPro till Whiplash Pro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handlaren bytte PowerPro till Whiplash Pro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handlaren bytte PowerPro till Whiplash Pro

Vad anses om detta?
    Handlaren hade inte tillräcklig mängd PowerPro 0,32 mm så på eget bevåg bytte han till Whiplash Pro 0,21 mm medan jag gick runt i affären.
    Avser Norge-fiske med multirulle.
    0,21 mm är givetvis mindre strömkänslig än 0,32 mm, brottstyrkan är bättre men hur slittålig är linan?
    Skall jag acceptera eller åka tillbaka och får bytt? Priset blev detsamma.

/ Lasse J

Du ska ju alltid få det du ber om,blir det knas ska personalen givetvis fråga om det e ok att byta lina innan han spolar på den.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Powerpro är en jävla skitlina enligt mig, så att slippa den gör bara gott
      På jakt efter 15+

Kommentera

Jag är en av få som gillar Whiplash (dock i tunnare diametrar). Min Whiplash har klarat sig länge

Handlaren har gjort fel! Man ska få det man betalar för och har bett om. Ring och klaga.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Några av er missar syftet med min fråga.
          Det är inte principen eller handlarens sätt jag ifrågasätter utan frågan är om linan bör vara ok att ta med som enda lina till Lofoten.

Semester, kostnader mm gör att man vill ha rätt typ av lina på Penn-rullen då man för första gången åker till Lofoten för fiske efter de tunga fiskarna.
          Med den koll jag gjort på olika håll föll valet på PowerPro 0,32 mm.

Åsså blev det Whiplash Pro 0,21 mm genom handlarens eget beslut.

Är linan ok så är jag nöjd, den skulle varit dyrare men jag fick den för samma pris som PowerPro.

Är linan olämplig jfr PowerPro 0,32 mm så vill jag veta det innan Norge-resan för att kunna byta.

Kommentera

Jag har haft min 0,21 Whiplash pro i 4 år på jerkutrustningen utan problem, och den har fått utstå mycket. Däremot är ju diametern snarare 0,32 än 0,21, men den funkar bättre än PP på jerkrullen iaf...
            www.hellfish.se

Kommentera

Whiplash Pro är väl den lina som det ljugits mest om angående diametern, 0,21 Whiplash är förmodligen grövre än 0,32 PP.

Det kommer att funka bara fint till Norge.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Penn Visa inlägg
                Några av er missar syftet med min fråga.
                Det är inte principen eller handlarens sätt jag ifrågasätter utan frågan är om linan bör vara ok att ta med som enda lina till Lofoten.

Semester, kostnader mm gör att man vill ha rätt typ av lina på Penn-rullen då man för första gången åker till Lofoten för fiske efter de tunga fiskarna.
                Med den koll jag gjort på olika håll föll valet på PowerPro 0,32 mm.

Åsså blev det Whiplash Pro 0,21 mm genom handlarens eget beslut.

Är linan ok så är jag nöjd, den skulle varit dyrare men jag fick den för samma pris som PowerPro.

Är linan olämplig jfr PowerPro 0,32 mm så vill jag veta det innan Norge-resan för att kunna byta.
                Hej Lasse "Penn".; Spectralinan PowerPro har jag använt i olika dimensioner från 0,10 - 0,41 mm sedan Daniel Palush i Gävle introducerade PowerPro i Sverige 1997. Bortsett från några klumpar här och där på bulkspollinorna de första åren i slutet på 1990-talet är jag otroligt nöjd med PowerPro-linan. Den är otroligt stark och är en fantastisk lina att vertikalfiska, jerkfiska och spinnfiska med.

Att åka till Lofoten utanför Norge och fiska efter Torsk och Sej med bara en rulle och inga reservlinor är inget jag skulle rekommendera min värsta fiende och absolut ingen vän. Har du bara en rulle och en lina med dig kan jag nästan skriftligt garantera dig att antingen går rullen sönder eller så får du supertrassel på linan...eller så pajar både rulle och lina....

Du bör ha minst en reservrulle med spö med dig och helst också en bulkspole spectralina i reserv om du ska åka ända till Lofoten och fiska...

När jag själv åker till norska Altafjord, Saltstraumen, K-fjord, Kvalsundet eller Stjernöia för att fiska Torsk, Sej och Uer har jag två nysmorda Penn 349HC, en Penn Senator 113H-4/0 och några Ambassadeur 7000 eller 9000 multirullar fyllda med nya spectralinor med mig samt både reservspön och bulkspolar med PowerPro och TufLine XP. Kanske har jag havsfiskat många år för länge....men med tiden lär man sig vad som kan hända när det absolut inte får hända....
                Go for the Big Ones!

Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Penn Visa inlägg
                  Vad anses om detta?
                  Handlaren hade inte tillräcklig mängd PowerPro 0,32 mm så på eget bevåg bytte han till Whiplash Pro 0,21 mm medan jag gick runt i affären.
                  Avser Norge-fiske med multirulle.
                  0,21 mm är givetvis mindre strömkänslig än 0,32 mm, brottstyrkan är bättre men hur slittålig är linan?
                  Skall jag acceptera eller åka tillbaka och får bytt? Priset blev detsamma.

/ Lasse J
                  Ja tycker Berkley linor fransar mer får man nån lina man inte känner till så vet man ju inte om man har blivit lurad förren efteråt.
                  Om du fick ett bra pris typ 1 kr metern så spelar det väll ingen roll, men betalar du normalpris 2 kr metern så får han väll bjuda på lite tillbehör.
                  Ja tror inte den där är tunnare i verkligheten utan bara på pappret.

/Fredrik

Kommentera

Det finns extra spön, rullar o linor med på resan, vi är flera som åker, så går det åt fanders skall jag nog klara mig.

Jag mätte diametern på Whiplash Pro-linan med micrometer och den hamnade på 0,31 mm torr, sträckt men inte spänd.

Om man gallrar bland era svar så säger någon/några att linan är ok, andra säger att jag skall ha med extra rullar o linor, vilket är en berättigad kommentar men inte svar på frågan.
                    Och ytterligare någon/några diskuterar angiven diameter, vilket enbart är en siffra och ger inte ett fullt svar på frågan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                    12 svar
                    1 384 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                    19 svar
                    1 651 visningar