Test av nylonlinor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Test av nylonlinor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Test av nylonlinor

Intressant test av nylonlinor idag på www.gp.se ,en bit ned på startsidan finns länken till testen. Bäst betyg av testede linor fick Biltemas lin, låg närmast uppgiven brottstyrkaoch hade en otrolig nötningsstyrka. Vissa linor betydligt dyrare än Biltemas hade testresultat liknande katastrof

"- Jag blir faktiskt sned på det resultatet. Man ska kunna lita på vad som står på förpackningen. Det här är inget nytt, men jag trodde de hade skärpt sig, säger Martin Falklind, chefredaktör på Fiskejournalen."
    sigpic

Kommentera

"När andra linor, som till exempel Jaxon och Kevlon brast efter fyra respektive sex skavningscykler, höll Biltemas lina i hela 896 cykler.
      Biltema var outstanding. Den var helt söndertrasad, men höll ändå ihop. Det var helt fantastiskt egentligen."

Där har vi nåt som alla Biltema hatare här på forumet kan läsa

Kommentera

Biltema har på många fronter höjt sin kvalite. Är väl helt enkelt tvingade.
        Går inte i längden att leva på reklamationer.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Semb Visa inlägg
          "När andra linor, som till exempel Jaxon och Kevlon brast efter fyra respektive sex skavningscykler, höll Biltemas lina i hela 896 cykler.
          Biltema var outstanding. Den var helt söndertrasad, men höll ändå ihop. Det var helt fantastiskt egentligen."

Där har vi nåt som alla Biltema hatare här på forumet kan läsa
          Det måste vara så att Bitema har lagt ned miljarder på forskning och utveckling av fiskelinor när alla kända tillverkare har bara letat efter den absolut billigaste linor som dem kan sälja till ocker priser.

Jag tror inte att det var så vetenskapligt korrekt när dem gjorde testerna.

Bättre fakta finns här http://www.eftta.com/english/line_te...44900395235178

Kommentera

SP som gjort testerna är väl de testföretag i Sverige som har bäst möjligheter att utföra korrekta tester
            I och med att Biltemas lina fick bäst resultat behöver det ju inte betyda att testerna inte gick korrekt till som vissa tycks tro

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
              SP som gjort testerna är väl de testföretag i Sverige som har bäst möjligheter att utföra korrekta tester
              I och med att Biltemas lina fick bäst resultat behöver det ju inte betyda att testerna inte gick korrekt till som vissa tycks tro

Där har du rätt, förstod att Biltema skeptiker skulle avvisa faktan från detta test på alla sätt.

Kommentera

Jag tror inte att biltema själva har tagit fram fiskelinorna, utan dom har nog köpt dom själva av någon underleverantör för att sedan sätta sitt eget namn på dom.

Kommentera

Biltema är ju ingen tillverkare av nåt slag. Köper in vissa produkter och sätter sitt namn.
                  Medans andra redan är med orginal namn.
                  Nylonlinan var förstås gjord av nån av dom större tillverkarna.
                  Finns ju några andra än märken än dom testade.
                  Kanske var en Stroftlina eller nån från Berkely.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Test av lina= 100% fel

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
                    Ja SP är mycket duktiga och pålitliga. Sverige är bäst på allt, det vet vi alla.
                    Synd att dem inte kunde redovisa korrekt pris på Abu linan. Det var faktiskt 200 meter som dem köpte för 99 kronor så meterpriset som anges i testet är 200% mer än i den verkligheten som jag lever i.
                    Lever du i en annan verklighet så kan jag förstå det för att vad som är verklig är subjektivt och högst personligt.
                    Jag väljer att inte tro på din verklighet och väljer min egen där jag bara har blivit besviken på alla mina inköp på Biltema. Om du frågor mig så svarar jag att jag hade blivit mindre besviken om jag hade slängt pengarna i sopkorgen utanför Biltema direkt istället för att ha köpt dåliga saker som jag fick köra till soptippen.

Skämt åsido; tror någon verkligen att alla seriösa lintillverkare säljer sämre linor än Biltema?
                    Resultaten är bevis på brist på tillit till tidningsreportage.
                    Kan vem som helst bli nyhetsrapporter eller forskare idag utan krav på kompetens?
                    Förutom faktafel så hittar man mycket stav och grammatikfel i tidningen varje dag.

Kommentera

Foton

Collapse

• perch61
                      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                      av perch61
                      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                      2024-01-08, 09:15
                    • perch61
                      Linpåspolning
                      av perch61
                      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                      2023-12-29, 10:19

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                    12 svar
                    1 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                    19 svar