Intressant test av nylonlinor idag på www.gp.se ,en bit ned på startsidan finns länken till testen. Bäst betyg av testede linor fick Biltemas lin, låg närmast uppgiven brottstyrkaoch hade en otrolig nötningsstyrka. Vissa linor betydligt dyrare än Biltemas hade testresultat liknande katastrof
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Test av nylonlinor
Collapse
X
-
"När andra linor, som till exempel Jaxon och Kevlon brast efter fyra respektive sex skavningscykler, höll Biltemas lina i hela 896 cykler.
Biltema var outstanding. Den var helt söndertrasad, men höll ändå ihop. Det var helt fantastiskt egentligen."
Där har vi nåt som alla Biltema hatare här på forumet kan läsa
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Semb Visa inlägg"När andra linor, som till exempel Jaxon och Kevlon brast efter fyra respektive sex skavningscykler, höll Biltemas lina i hela 896 cykler.
Biltema var outstanding. Den var helt söndertrasad, men höll ändå ihop. Det var helt fantastiskt egentligen."
Där har vi nåt som alla Biltema hatare här på forumet kan läsa
Jag tror inte att det var så vetenskapligt korrekt när dem gjorde testerna.
Bättre fakta finns här http://www.eftta.com/english/line_te...44900395235178
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inläggSP som gjort testerna är väl de testföretag i Sverige som har bäst möjligheter att utföra korrekta tester
I och med att Biltemas lina fick bäst resultat behöver det ju inte betyda att testerna inte gick korrekt till som vissa tycks tro
Där har du rätt, förstod att Biltema skeptiker skulle avvisa faktan från detta test på alla sätt.
Kommentera
-
Biltema är ju ingen tillverkare av nåt slag. Köper in vissa produkter och sätter sitt namn.
Medans andra redan är med orginal namn.
Nylonlinan var förstås gjord av nån av dom större tillverkarna.
Finns ju några andra än märken än dom testade.
Kanske var en Stroftlina eller nån från Berkely.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Test av lina= 100% fel
Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inläggSP som gjort testerna är väl de testföretag i Sverige som har bäst möjligheter att utföra korrekta tester
I och med att Biltemas lina fick bäst resultat behöver det ju inte betyda att testerna inte gick korrekt till som vissa tycks tro
Synd att dem inte kunde redovisa korrekt pris på Abu linan. Det var faktiskt 200 meter som dem köpte för 99 kronor så meterpriset som anges i testet är 200% mer än i den verkligheten som jag lever i.
Lever du i en annan verklighet så kan jag förstå det för att vad som är verklig är subjektivt och högst personligt.
Jag väljer att inte tro på din verklighet och väljer min egen där jag bara har blivit besviken på alla mina inköp på Biltema. Om du frågor mig så svarar jag att jag hade blivit mindre besviken om jag hade slängt pengarna i sopkorgen utanför Biltema direkt istället för att ha köpt dåliga saker som jag fick köra till soptippen.
Skämt åsido; tror någon verkligen att alla seriösa lintillverkare säljer sämre linor än Biltema?
Resultaten är bevis på brist på tillit till tidningsreportage.
Kan vem som helst bli nyhetsrapporter eller forskare idag utan krav på kompetens?
Förutom faktafel så hittar man mycket stav och grammatikfel i tidningen varje dag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Sunline Siglon PE X8 Braidav perch61Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...2 Foton
-
Kanal: Linor
2024-01-08, 09:15 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
|
12 svar
1 353 visningar
0 gillar