Fysisk butik som har Berkley X9? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fysisk butik som har Berkley X9?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Här måste jag också gå in och trots trådstartaren och fråga om någon av er är medvetna om att Biltema säljer en alldeles förträfflig 9 trådig flätlina för 99kr/120m? Kör själv uteslutande deras flätlinor och är hur nöjd som helst.
    Dom har ju butiker över hela norden så där är det aldrig några problem med tillgänglighet, visserligen är deras tunnaste 0.12 men dom är kanonlinor!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
      Här måste jag också gå in och trots trådstartaren och fråga om någon av er är medvetna om att Biltema säljer en alldeles förträfflig 9 trådig flätlina för 99kr/120m? Kör själv uteslutande deras flätlinor och är hur nöjd som helst.
      Dom har ju butiker över hela norden så där är det aldrig några problem med tillgänglighet, visserligen är deras tunnaste 0.12 men dom är kanonlinor!
      https://www.biltema.se/fritid/fiske/...0-m-2000060607
      Synd att den bara finns i mörkgrönt, hade den funnits i något färgglatt hade jag provat den för dom känns trevliga & jag har bara hört positivt om dom

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
        Här måste jag också gå in och trots trådstartaren och fråga om någon av er är medvetna om att Biltema säljer en alldeles förträfflig 9 trådig flätlina för 99kr/120m? Kör själv uteslutande deras flätlinor och är hur nöjd som helst.
        Dom har ju butiker över hela norden så där är det aldrig några problem med tillgänglighet, visserligen är deras tunnaste 0.12 men dom är kanonlinor!
        https://www.biltema.se/fritid/fiske/...0-m-2000060607
        0,12 är ju nödvändigtvis inte särskilt grovt, brottstyrkan motsvarar ju 0,08 på Berkley X9

        Kommentera


        • #14
          Lite mer OT.

          Har efter flera år med enbart tracer braid på mina gäddrullar bytt till X9 på två av dom och jag är väldigt fjörtust i X9 linan.
          Kommer nog gå över helt till den framöver.

          tycker den känns smidig och relativt lättkastad jämfört med tracer braid.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

            0,12 är ju nödvändigtvis inte särskilt grovt, brottstyrkan motsvarar ju 0,08 på Berkley X9
            Inte för att jag ger särskilt mycket för varken hävdad brottstyrka eller uppgiven dimension när det gäller flätlinor för ingen av dem stämmer när dom testas iaf.
            Jag vill att linan håller länge och är billig och där uppfyller Biltemas linor alla mina krav med råge, färgen på linan skiter fisken fullständigt i och då gör jag det med!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • perch61
              Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
              av perch61
              Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
              2024-01-08, 09:15
            • perch61
              Linpåspolning
              av perch61
              Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
              2023-12-29, 10:19
            • Terraplane
              Vad är detta för lina
              av Terraplane
              Hej
              Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
              2023-08-20, 09:27

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
            8 svar
            1 870 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg richtermo  
            Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
            12 svar
            1 249 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art
             
            Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
            19 svar
            1 517 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg .art
            av .art
             
            Startad av Terraplane, 2023-08-20, 09:27
            9 svar
            631 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Hepper2
            av Hepper2
             
            Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
            25 svar
            2 151 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Arbetar...
            X