Fysisk butik som har Berkley X9? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fysisk butik som har Berkley X9?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fysisk butik som har Berkley X9?

    Fiskelinan som jag har beställt hinner inte komma fram tills jag och frugan ska iväg på en liten fiskeresa om ett par dagar…
    Är det någon snäll som vet eller kan hjälpa mig att kolla upp vilken butik som har Berkley X9 0.10 Crystal i lager?
    2st 150m eller 1st 300m.
    Vi ska köra från Västerås till Fegen i Halland, så det bör helst vara i en butik på vägen.
    Vi hade tänkt rutten​ Västerås-Örebro-Mariestad-Skövde-Ulricehamn eller Jönköping-Fegen.
    Vi kör bara med denna lina på våra haspelrullar så jag önskar inget tips på andra linor, tack.

  • #2
    Kommer ändå tips om en annan lina
    Har kört väldigt mkt med SpiderWire stealt smoth 8, det är samma ägare som Berkley , fick tipset av min handlare att prova X9 till en början kändes den likvärdig SpiderWire men efter ett par pass började linan fransa sig & gick sönder, jag borde ha knutit om tafsen.
    Är övertygad om att du inte kommer att känna någon markant skillnad på X9 & Spiderwire troligtvis kommer du bli nöjdare med spiderwire

    Kommentera


    • #3
      Kolla om Olssons i Tibro har. Då kör ni av från E20 vid Brändåsen utanför Hallsberg mot Askersund, och därefter mot Karlsborg, Tibro och Skövde.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Kommer ändå tips om en annan lina
        Har kört väldigt mkt med SpiderWire stealt smoth 8, det är samma ägare som Berkley , fick tipset av min handlare att prova X9 till en början kändes den likvärdig SpiderWire men efter ett par pass började linan fransa sig & gick sönder, jag borde ha knutit om tafsen.
        Är övertygad om att du inte kommer att känna någon markant skillnad på X9 & Spiderwire troligtvis kommer du bli nöjdare med spiderwire
        Jag har faktiskt en Spiderwire stealth smooth 8 på en rulle men föredrar Berkley X9 av olika anledningar. Jag har haft mer problem med Spiderwire än Berkley.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Backslag Visa inlägg
          Kolla om Olssons i Tibro har. Då kör ni av från E20 vid Brändåsen utanför Hallsberg mot Askersund, och därefter mot Karlsborg, Tibro och Skövde.
          Tack för tipset! Ska kolla med dem

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Sonnny Visa inlägg

            Jag har faktiskt en Spiderwire stealth smooth 8 på en rulle men föredrar Berkley X9 av olika anledningar. Jag har haft mer problem med Spiderwire än Berkley.
            Det där om anledningar får du gärna utveckla för jag är nöjd med SWSS8, den bara funkar, gör inget väsen av sig (om än lite grov, man får kompensera med tunnare angiven dimension) Har du prövat en spole SWSS8 eller fler och alltid till fördel X9?
            Senast ändrad av anteman; 2024-06-18, 19:01.

            Kommentera


            • #7
              Sportfiskearenan i Örebro kan du ju kolla med på insta/fb för dom har ingen hemsida

              Kommentera


              • #8
                Har du kollat hos Sportfiskeboden i Västerås? Dom har inte lagerstatus på något online men är en välsorterad butik som inte blir en så stor omväg att åka förbi.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Det där om anledningar får du gärna utveckla för jag är nöjd med SWSS8, den bara funkar, gör inget väsen av sig (om än lite grov, man får kompensera med tunnare angiven dimension) Har du prövat en spole SWSS8 eller fler och alltid till fördel X9?

                  Det är väl en smaksak som med allt.
                  Nu så fick det bli en ny SWSS8 0.09 blå till abborrfisket då ingen butik hade Berkley X9 i tunn dimension.
                  Tyvärr så ångrar jag det köpet då den visar sig gå av väldigt lätt och den är inte lika tyst i spöringarna (Daiwa AGS). Den känns lite strävare. Det var det jag mindes om den linan som jag har på en annan haspelrulle som jag inte använder längre.
                  Det är anledningarna.
                  Men SWSS8 kanske är bättre i grövre dimensioner?

                  Kommentera


                  • #10
                    Lite nyfiken då spiderwire är extremt tjock jämfört med andra vilket också märks på angiven brottsstyrka-när går den av för dig ?
                    Kör sw ssx8 0.07 just nu på Bfs och den är ju tjock motsvarande 0.12-0.15 av andra sorter men att dom spontant bara går av har jag aldrig råkat ut för annat än i övergången flourcarbon/flät av dom flesta fabrikat .
                    Att du gillar en sort framför alla det köper jag för alla har ju favoriter

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • perch61
                      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                      av perch61
                      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                      2024-01-08, 09:15
                    • perch61
                      Linpåspolning
                      av perch61
                      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                      2023-12-29, 10:19

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                    8 svar
                    1 944 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg richtermo  
                    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                    12 svar
                    1 324 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                    19 svar
                    1 579 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
                    25 svar
                    2 240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Davbos, 2024-04-08, 09:34
                    7 svar
                    726 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X