Hur är Shimano's Kairiki till haspel? Blev sugen på att prova den efter att ha sett något Youtube-klipp om den, men dem som använde den fiskade ju med multirulle. Den är ju visserligen inte så dyr men vore intressant att höra om någon har prövat den! Framförallt på haspel då eftersom jag inte fiskar med multi.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa flätlina just nu. (Haspel)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av gösUno Visa inläggTror fireline fortfarande är bäst överlag till haspelrullar men folk vill ha nya tuffa namn på linorna som samuraj osv.
Namnet tror jag spelar noll roll med tanke på vad alla dumma namn på beten/linor/spön/rullar etc. Snarare att pris är en större faktor vid lin köp då folk vill ha fina beten, spön och rullar men gärna den billigaste linan man kan hitta...
/ApanSenast ändrad av Monkey; 2017-12-18, 09:11.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösUno Visa inläggTror fireline fortfarande är bäst överlag till haspelrullar men folk vill ha nya tuffa namn på linorna som samuraj osv.
Som "Monkey" skriver så har åtminstone jag skippat "smälta" (fused) linor för länge sedan. Gillar inte oljudet dom för med sig och jag gillar inte känslan. Jag kör med Sufix 832 på alla mina rullar (det blir en sådär 30 rullar) och jag har inga problem med den linan på någon av dom. Inga vindknutar, ingen nedskärning, den tappar inte färgen o.s.v. Nu ska jag i.o.f.s. prova en "samuraj"-lina på ett par små hasplar, så får vi se hur det går.
Kommentera
-
Tänker att vi ska tro så lite som möjligt om vilken lina som passar vårt egna fiske och helt enkelt pröva oss fram och dra egna slutsatser.
Det stämmer säkerligen att Fireline och andra fused-linor passar bättre till alla haspelrullar om man inkluderar de billigaste men var och en får dra sina slutsatser om flätlinor. Jag har då inte haft något negativt att säga sedan jag gick över till flätlina i år.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Den låter mer än något annat jag har provat , mediokra kastlängder , tappar färg mer än något annat .
Den enda anledningen jag kan hitta varför man ska köpa den är att den funkar bra på (billigare) rullar där inte linuppläggningen är bra .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inläggHur är Shimano's Kairiki till haspel? Blev sugen på att prova den efter att ha sett något Youtube-klipp om den, men dem som använde den fiskade ju med multirulle. Den är ju visserligen inte så dyr men vore intressant att höra om någon har prövat den! Framförallt på haspel då eftersom jag inte fiskar med multi.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RichardO Visa inläggKöpte en spole 0.12 av ovanstående lina. Efter ett gäng tappade beten och helt oförklarliga linbrott åkte jag tillbaka med linan till butiken. Jag tillsammans med butikspersonalen testade dragstyrkan på linan. Den skulle hålla för 7 kilo. Det högsta värdet vi uppmätte var 1 kilo innan linan brast. Slutade med att dom plockade bort linan från hyllan. Verkade vara fel på hela batchen med 0.12. Jag tappade förtroendet och gick tillbaka till sufix 832. En annan sak jag reagerade på var hur otroligt glatt linan var. Kör nästan uteslutande palomarknuten och den har ALLTID hållit för mig men den funkade inte på kairikin. Säkert en bra lina om 0.12 håller för 7 kilo men jag kommer inte köpa den igen tyvärr.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggDen enda anledningen jag kan hitta varför man ska köpa den är att den funkar bra på (billigare) rullar där inte linuppläggningen är bra .
/Apan
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Sunline Siglon PE X8 Braidav perch61Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...2 Foton
-
Kanal: Linor
2024-01-08, 09:15 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
|
12 svar
1 355 visningar
0 gillar