jag har 0,17 camo på mina flötestrollingspö, dom är jättefina,, dock så gick linan idag med en PB abborre, men det var nog sten o grenar som sabbade allt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nån som provat spiderwire smooth 8?
Collapse
X
-
Jo måste nog vart det, jag har dragit loss många bottennapp med linan i 0.08mm utan ens vara nära på att gå av. Kör med modified uni knot knuten 10 varvUrsprungligen postat av abe Visa inläggjag har 0,17 camo på mina flötestrollingspö, dom är jättefina,, dock så gick linan idag med en PB abborre, men det var nog sten o grenar som sabbade allt.
körde med grinnerknuten innan och den gick bara av
Kommentera
-
jo, jag gillar den...Ursprungligen postat av holden Visa inläggPalomarknuten heter den, enkel och bra.
Kommentera
-
Jag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
I övrigt märker jag inget särskilt med linan, även om jag tycker att den känns lite som vanlig sytråd i hantering.
P.
Kommentera
-
Jag kör smooth 8 0,17 och den är kanon och har aldrig fått nån vindknut på den så det beror nog på att rullen inte trivs med flätor.Ursprungligen postat av Capsizer Visa inläggJag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
I övrigt märker jag inget särskilt med linan, även om jag tycker att den känns lite som vanlig sytråd i hantering.
P.
Kommentera
-
Låter som du har för mycket lina på rullen och dåligt påspolad. Bara att ta bort några meter lina så att kanten syns sen sätta ett drag i ett träd eller efter båten och veva in med lagom bromsUrsprungligen postat av Capsizer Visa inläggJag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
P.
Kommentera
-
Vad är din lilla haspel för rulle? Det kanske helt enkelt är dags att uppgradera. 0.17 är lagom på en rulle i 2500 storlek. Din lilla rulle kanske funkar med 0.10 om den nu är liten.Ursprungligen postat av Capsizer Visa inläggJag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
P.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiior, 2024-12-28, 17:59
|
24 svar
1 286 visningar