jag har 0,17 camo på mina flötestrollingspö, dom är jättefina,, dock så gick linan idag med en PB abborre, men det var nog sten o grenar som sabbade allt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nån som provat spiderwire smooth 8?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av abe Visa inläggjag har 0,17 camo på mina flötestrollingspö, dom är jättefina,, dock så gick linan idag med en PB abborre, men det var nog sten o grenar som sabbade allt.
körde med grinnerknuten innan och den gick bara av
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggPalomarknuten heter den, enkel och bra.
Kommentera
-
Jag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
I övrigt märker jag inget särskilt med linan, även om jag tycker att den känns lite som vanlig sytråd i hantering.
P.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Capsizer Visa inläggJag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
I övrigt märker jag inget särskilt med linan, även om jag tycker att den känns lite som vanlig sytråd i hantering.
P.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Capsizer Visa inläggJag lade Spiderwire 8 0,17 på min lilla haspel. Men jag har fått problem med vindknutar. Med vanliga monofillinor har jag aldrig haft det, men nu blir det vindknutar på mer än var tionde kast. Möjligtvis kan roten till det onda ligga i att jag använder jigg och dropshot, och man kan tänka sig att linan blir för löst spolad.
P.
Kommentera
-
P.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Sunline Siglon PE X8 Braidav perch61Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...2 Foton
-
Kanal: Linor
2024-01-08, 09:15 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
|
12 svar
1 362 visningar
0 gillar