0.15 på super GT 2500? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

0.15 på super GT 2500?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 0.15 på super GT 2500?

    Köpte powerpro 0.15 men funderar på om det är för klent.
    Skall ha rullen som alloruond, mest kanske havsöring.
    0.19 bättre kanske?

    Vad kör ni?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

  • #2
    .15 power pro är inte för klent, men de beror på hur mycke stenar där finns där du fiskar. Kör du med tafs är de dessutom inget problem alls. Jag har beställt hem några rullar .15 power pro som kommer få sitta på mina multirullar i framtiden. Just nu sitter där .19-.23 på dem, vilket känns lite onödigt tjockt.

    Hasplarna har .17 fireline... Mest för de har funkat lika bra alla andra år.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

    Kommentera


    • #3
      Ja ok, det låter bra.
      Jag har alltid överklassat mina grejer
      Men när man väl får till nättare grejor är det trevligt att fiska med
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #4
        Linan kommer aldrig gå av innan spöet går av pga brottstyrkan... De som failar oftast är slitage å knutar.
        Testa å häng en våg i andra änden linan/spöet å dra så mycke du vågar så ska du få se hur få kilo du faktiskt kommer upp i. Jag blir förvånad om du kommer upp i 2-3kg innan aktionen på spöet försvinner, om du nu inte kör jerkpåle. Men då har du ingen aktion till å börja med heller

        Svagheten hos en lina är som sagt slitage... Det är den enda anledningen till å köra tjockare lina än 0.05 egentligen, som enligt mig själv ska klara 3kg~... De är ju liksom därför vi har slirbroms, inte bottnar vi den när vi fiskar? (Jerkbait.....)

        För en lina som är .15 (På paper och power pro) ska klara 10kg, en rulle klassad med bromsstyrka för 10kg har endast ett redigt norge monster till rulle. En vanlig haspelsnurra i storleken 1.5-3 tusen har bara runt 2-3kg broms original.

        ( Tycker alla borde testa å dra med sina spö i en våg som sitter fast, men jag står inte för om ni vill pressa era spö till de yttersta å knäcker dem. )
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Linan kommer aldrig gå av innan spöet går av pga brottstyrkan... De som failar oftast är slitage å knutar.
          Testa å häng en våg i andra änden linan/spöet å dra så mycke du vågar så ska du få se hur få kilo du faktiskt kommer upp i. Jag blir förvånad om du kommer upp i 2-3kg innan aktionen på spöet försvinner, om du nu inte kör jerkpåle. Men då har du ingen aktion till å börja med heller

          Svagheten hos en lina är som sagt slitage... Det är den enda anledningen till å köra tjockare lina än 0.05 egentligen, som enligt mig själv ska klara 3kg~... De är ju liksom därför vi har slirbroms, inte bottnar vi den när vi fiskar? (Jerkbait.....)

          För en lina som är .15 (På paper och power pro) ska klara 10kg, en rulle klassad med bromsstyrka för 10kg har endast ett redigt norge monster till rulle. En vanlig haspelsnurra i storleken 1.5-3 tusen har bara runt 2-3kg broms original.

          ( Tycker alla borde testa å dra med sina spö i en våg som sitter fast, men jag står inte för om ni vill pressa era spö till de yttersta å knäcker dem. )
          Allt det är känner man ju till egentligen, men jag behöver definitivt bli påmind om detaljerna.
          Det är ju det där med nötningståligheten som är trevlig att ha om man inte är supernoga och kollar linan hela tiden..

          Jaja nu blev det 0,15 så nu får det bära eller brista
          Tack för den fina utläggningen!
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • perch61
            Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
            av perch61
            Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
            2024-01-08, 09:15
          • perch61
            Linpåspolning
            av perch61
            Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
            2023-12-29, 10:19

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
          8 svar
          1 939 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg richtermo  
          Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
          12 svar
          1 312 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg .art
          av .art
           
          Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
          19 svar
          1 573 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg .art
          av .art
           
          Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
          25 svar
          2 238 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av Davbos, 2024-04-08, 09:34
          7 svar
          722 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Arbetar...
          X