Sufix gravity 2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sufix gravity 2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sufix gravity 2

Hej jag är lite nyfiken på om nån här på FS har testat nya Sufix gravity 2 linan och undrar om det är en bra lina

jag har testat den i dimension 0,10 ja gilla den inte, den gick av alldeles för lätt, och ja körde bara med små jiggar och ja vet inte om ja tyckte den sjönk så fort heller!

Kommentera

okej då kör jag på fireline 0,12 istället till mitt dropshotfiske

Kommentera

Vet inte om jag är sen men jag har kört Sufix Gravity 0.12 på mitt jigg spö den här säsongen.
        En intressant lina som jag upplever ger lite bättre känsla än fireline 0,12 som jag har på andra rullen. Man får mer båge på linan med fireline och inte riktigt lika direkt kontakt, ingen jätteskillnad men ändå mer än rent psykologisk, tror jag i alla fall.

Annars är linan normal bra, lite grov i ytan, låter i ringarna, färgen syns bra och bleks inte mer än vanligt, styrkan är då jämförbar med fireline och den har inte gett mer vindknutar än fireline, nackelen är väll att den är närmare dubbelt så dyr som fireline.
        Sen ska man inte överskatta sjunkförmågan, 0,12 linan blir liggandes på ytfilmen om inte draget drar ner den genom den, för dropshott fiske så skulle upplever jag inga direkta fördelar med gravity linan då fungerar fireline lika bra. Däremot tänker jag prova med Sufix 832 0,13 på en av borre rullarna nästa år, i stället för Fireline. Jag har varit väldigt nöjd med 832 på mina multirullar och den verkar inte trassla gärnet på haspel.

Kommentera

Foton

Collapse

• perch61
          Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
          av perch61
          Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
          2024-01-08, 09:15
        • perch61
          Linpåspolning
          av perch61
          Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
          2023-12-29, 10:19

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
        12 svar
        1 354 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg .art
        av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
        19 svar