Bra flätlina som är hyggligt lätt att få tag på - rekommenderas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra flätlina som är hyggligt lätt att få tag på - rekommenderas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra flätlina som är hyggligt lätt att få tag på - rekommenderas.

    Var in för att få ny flätlina påspolad i "min" fiskebutik.

    Är sen tidigare väldigt förtjust i Power Pro, och den linan har jag tokgillat sen den dök upp på marknaden för många år sen, kört med den både på haspel och multi.

    Nu har det dykt upp en nyare variant av just PP, och den heter super 8 slick, lika pålitlig som tidigare men belagd med ett plastlager, ger vid hanterandet ett trevligare fiske då den helt enkelt känns mer skonsam mot fingrarna, t ex vid kast med haspel. Minst lika nöttålig som vanliga PP. Väldigt tyst att kasta med om man jämför med andra flätlinor, kanske lika tyst som en nylonlina, men jag har inte kollat det ordentligt, men väldigt tyst är den. Sen måste det vara så att den här linan är mycket snällare mot spöringarna. Samma prislapp också. Få sen efter en längre tids användning om plastbelaget stannar kvar eller nöts ner, det vet jag inte än. Nu har jag den på två hasplar.

    Vore intressant att höra om det finns några andra märken med liknande linor, ryktet säger att det ska finnas, har någon provat den/de isåfall?

  • #2
    Jag har s8s o är nöjd. Är även nöjd med sufix motsvarighet.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    • perch61
      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
      av perch61
      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
      2024-01-08, 09:15
    • perch61
      Linpåspolning
      av perch61
      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
      2023-12-29, 10:19

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
    8 svar
    1 931 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg richtermo  
    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
    12 svar
    1 307 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg .art
    av .art
     
    Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
    19 svar
    1 568 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg .art
    av .art
     
    Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
    25 svar
    2 230 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cosmoz 08  
    Startad av Davbos, 2024-04-08, 09:34
    7 svar
    721 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Arbetar...
    X