Spiderwire Ultracast Invisi.Braid. Svår att se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderwire Ultracast Invisi.Braid. Svår att se?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjääna
    Jag kör med sw stelth och invisibraid till haspelfisket. De dimensioner jag använder är 0,10 12 15 samt 0,17. Måste säga att jag är helnöjd. Köpte nyligen 1800m invisibraid 0,17 för 1390kr inkl frakt från Danmark. Bra pris tycker jag. Angående styrkan så kan jag väl säga att jag rätade krokarna på en sandgrävling med 0,15 invisi, visserligen orginalkrok men ändå. Sen så knyter jag alltid knuten med dubbel lina, det innebär att du får två linor runt öglan på beteslåset och det gör att knuten blir mycket starkare. Både invisin och stelthen är väldigt tysta jämfört med många andra linor
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

en lina jag upplevt haft överlägset lägst bygg för sin diameter är Nanofil.
      Det håller jag med dig om,

Jag vet inte hur dom mätte i PLUS men där va spiderwire den överlägset sämsta linan i styrka.

Jag kollade denna annonsen på Ebay.uk http://www.ebay.co.uk/itm/Spiderwire...item53fa22493d enligt den ska en 0:21mm Spiderwire invisibraid lyfta 6,8 kg så PLUS kanske inte var helt fel ute...
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-06-26, 16:16.

Kommentera

Ja kör på SW invisibraid på min Technium 2500. 0.17diameter, linan är då fasen inte nöttålig, efter 1 års användning så är en stor del av linan "upfläkt" Sticker ut fibrer överallt, sketsliten. Och jag har inte använt linan alls mycket. Och angående styrka på den, så är de väl sådär... Står ju typ 18 kilo brottsstyrka på paketet. Provade att knyta fast linan på min våg, och den andra änden i en hink. Hann fylla på hinken med vatten tills vågen visade 4.6 kilo... känns väl sådär
        Får bli fireline nästa gång, känns bra mycket bättre
        Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Foton

Collapse

• perch61
          Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
          av perch61
          Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
          2024-01-08, 09:15
        • perch61
          Linpåspolning
          av perch61
          Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
          2023-12-29, 10:19

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
        12 svar
        1 354 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg .art
        av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
        19 svar