Reklamera min STW extreme??...går av vid backslag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamera min STW extreme??...går av vid backslag.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reklamera min STW extreme??...går av vid backslag.

Jag behöver råd från de som har erfarenhet av det här..
    I våras spolade jag på Strike Wire Extreme 0,19 hos Snäjk i Vänersborg.

Rullen, Ambassadeur 2500C UT
    Spöt, Berkley Titanum 10ft 15-55g...så gott som nytt, spöringar är synade.
    Hände även en gång på mitt Mörrumspö, 9ft 12-35g
    Bete Toby 28g

Jag testar ofta med att plocka bort vikt på c-broms mm så skatbo händer ibland.

Nu till frågan jag söker svar på;

Är det rimligt att linan smäller av vid skatbo?
    Två ggr mitt på, en gång vid spolen.
    Mina 28g Toby tog för fasen slut den semestern!

Har ifrågasatt det här hos handlaren men det var inte "jajemän, du får ny lina" precis....undanglidande svar och ifrågasättande om mitt spö.
    Jo, när de hade "gubbkväll" en gång med extrainsatt personal, han tyckte linan skulle reklameras.
    Men jag vill ju inte ha från samma bulkspole precis.....och därifrån har jag fyllt en annan rulle som inte användes...
    Har nu beställt och fått hem PP S8S, som snart ska spolas på men har fortfarande svårt att släppa att den andra gick av.

Som sagt, bör linan reklameras eller är det rimligt att den går av vid dessa förutsättningar?

Får du skatbo tar det ju tvärstopp för linan att kunna matas ut. Det blir rejäla krafter för linan att ta emot så ja, det låter rätt rimligt att 0.19 går av i ett sådant scenario tycker jag.

Det är tråkigt med skatbon dock.

Kommentera

Det är ju en grym "långkastar" utrustning du har så betet bör hålla en "djävulsk" fart i kastet.. Så blir det då tvärstopp så finns risken såklart att det säger "snärt" av linan.

Nått jag dock har märkt är att de svenska generalagenterna verkar ha generösa garantier så jag tycker inte det borde vara ett problem att få nytt!
      Ta kontakt med CWC själv kanske och fråga vad de tycker !
      Om inte annat så får du en bra förklaring säkerligen !

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Det är ju en grym "långkastar" utrustning du har så betet bör hålla en "djävulsk" fart i kastet.. Så blir det då tvärstopp så finns risken såklart att det säger "snärt" av linan.

Nått jag dock har märkt är att de svenska generalagenterna verkar ha generösa garantier så jag tycker inte det borde vara ett problem att få nytt!
        Ta konstakt med CWC själv kanske och fråga vad de tycker !
        Jo, visst är det bra fart på betet, blir ju som en dimma runt rullen..
        Det var en jäkla bra idé du hade, jag ska googla fram dom och skicka ett mejl direkt...tack!

Kommentera

...om jag hittade en mejladress...
          Jag är kanske blind men jag får jag väl ringa på måndag istället...

Kommentera

En annan sak man iofs kan tänka på är ju om man verkligen ska reklamera något som uppenbarligen inte det är fel på ?
            oavsett om tillverkaren (eller butiken i detta fallet) tar det som goodwill eller inte. Det är i slutändan konsumenten som betalar för sådant.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              En annan sak man iofs kan tänka på är ju om man verkligen ska reklamera något som uppenbarligen inte det är fel på ?
              oavsett om tillverkaren (eller butiken i detta fallet) tar det som goodwill eller inte. Det är i slutändan konsumenten som betalar för sådant.
              Man kan alltid fråga i vilket fall
              De kanske är på ett kanonhumör så han får ny lina och då blir alla nöjda och glada

Min lokala butik skulle ha ordnat det direkt, men det kanske inte funkar så överallt ?
              Därför man handlar så pass mycket där som man gör !

Kommentera

Öhhh...om jag vela reklamera kunde jag gjort det direkt.
                Att det uppenbarligen inte är fel på linan är inget jag har kunskap om, därför skapade jag tråden för att få input från andra med lite mer erfarenhet av det här innan jag reklamerar.
                När jag får kontakt med någon från CWC kommer jag lägga fram det på samma vis som här, dvs "är det rimligt att den går av"?
                Om de säger ja så är det inte mer med det, då har jag lärt mig något om linan i alla fall.
                Om jag tolkar vad du skriver så är det alltså förväntat att linan ska gå av?

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Man kan alltid fråga i vilket fall
                  De kanske är på ett kanonhumör så han får ny lina och då blir alla nöjda och glada

Min lokala butik skulle ha ordnat det direkt, men det kanske inte funkar så överallt ?
                  Därför man handlar så pass mycket där som man gör !
                  Missförstå mig inte Jag säger bara att sånt här i mångt och mkt ligger i kundens händer.
                  Jag tror de flesta butiker skulle göra som du beskriver för att behålla en nöjd kund. Även i leverantörsledet skulle jag tro.

Det tar som du säger bort den tillfälliga irritationen. Med ny lina och nya bakslag kommer dock samma sak att hända. Det jag menade ang. reklamation eller ej är att priser på sånt här såklart är satta med tanke på att en del kommer att få ersättas. Det gör ju då att alla får betala lite extra för sina linor i slutändan eftersom en del kommer att få delas ut gratis för att göra kunder nöjda.

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Öhhh...om jag vela reklamera kunde jag gjort det direkt.
                  Att det uppenbarligen inte är fel på linan är inget jag har kunskap om, därför skapade jag tråden för att få input från andra med lite mer erfarenhet av det här innan jag reklamerar.
                  När jag får kontakt med någon från CWC kommer jag lägga fram det på samma vis som här, dvs "är det rimligt att den går av"?
                  Om de säger ja så är det inte mer med det, då har jag lärt mig något om linan i alla fall.
                  Om jag tolkar vad du skriver så är det alltså förväntat att linan ska gå av?
                  Du får ursäkta mig. Jag menade att citera henke ovanför

Ang. nedersta raden: Ja det låter rätt rimligt att 0.19 går av vid ett sådant scenario tycker jag. Det är som sagt rejäla krafter som inte kan ta vägen någonstans och då händer det att lina går av. Det går att snärta av betydligt grövre linor med.

Det är som sagt trist med skatbon och förlorade beten är tyvärr en del av det problemet. Man får försöka minimera skatbon helt enkelt.

Kommentera

Du får ursäkta mig. Jag menade att citera henke ovanför

Ang. nedersta raden: Ja det låter rätt rimligt att 0.19 går av vid ett sådant scenario tycker jag. Det är som sagt rejäla krafter som inte kan ta vägen någonstans och då händer det att lina går av. Det går att snärta av betydligt grövre linor med.

Det är som sagt trist med skatbon och förlorade beten är tyvärr en del av det problemet. Man får försöka minimera skatbon helt enkelt.
                    Inga problem
                    I skrivande stund lutar det åt att jag inte reklamerar, fast oavsett utfallet här kommer jag att ringa för att höra vad CWC tycker, de om någon borde ju ha koll på produkten,
                    Om de mot förmodan av ren goodwill skulle vilja ge mig ny lina som plåster för 3 toby inkl. tafs + skrotat lina skulle jag utan skrupler eller dåligt samvete buga, bocka och tacka!

Kommentera

Foton

Collapse

• perch61
                      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                      av perch61
                      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                      2024-01-08, 09:15
                    • perch61
                      Linpåspolning
                      av perch61
                      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                      2023-12-29, 10:19

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Edebyarn, 2022-04-28, 11:15
                    12 svar
                    1 354 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Startad av Pia 100, 2022-09-19, 17:30
                    19 svar