Jag behöver råd från de som har erfarenhet av det här..
I våras spolade jag på Strike Wire Extreme 0,19 hos Snäjk i Vänersborg.
Rullen, Ambassadeur 2500C UT
Spöt, Berkley Titanum 10ft 15-55g...så gott som nytt, spöringar är synade.
Hände även en gång på mitt Mörrumspö, 9ft 12-35g
Bete Toby 28g
Jag testar ofta med att plocka bort vikt på c-broms mm så skatbo händer ibland.
Nu till frågan jag söker svar på;
Är det rimligt att linan smäller av vid skatbo?
Två ggr mitt på, en gång vid spolen.
Mina 28g Toby tog för fasen slut den semestern!
Har ifrågasatt det här hos handlaren men det var inte "jajemän, du får ny lina" precis....undanglidande svar och ifrågasättande om mitt spö.
Jo, när de hade "gubbkväll" en gång med extrainsatt personal, han tyckte linan skulle reklameras.
Men jag vill ju inte ha från samma bulkspole precis.....och därifrån har jag fyllt en annan rulle som inte användes...
Har nu beställt och fått hem PP S8S, som snart ska spolas på men har fortfarande svårt att släppa att den andra gick av.
Som sagt, bör linan reklameras eller är det rimligt att den går av vid dessa förutsättningar?
I våras spolade jag på Strike Wire Extreme 0,19 hos Snäjk i Vänersborg.
Rullen, Ambassadeur 2500C UT
Spöt, Berkley Titanum 10ft 15-55g...så gott som nytt, spöringar är synade.
Hände även en gång på mitt Mörrumspö, 9ft 12-35g
Bete Toby 28g
Jag testar ofta med att plocka bort vikt på c-broms mm så skatbo händer ibland.
Nu till frågan jag söker svar på;
Är det rimligt att linan smäller av vid skatbo?
Två ggr mitt på, en gång vid spolen.
Mina 28g Toby tog för fasen slut den semestern!
Har ifrågasatt det här hos handlaren men det var inte "jajemän, du får ny lina" precis....undanglidande svar och ifrågasättande om mitt spö.
Jo, när de hade "gubbkväll" en gång med extrainsatt personal, han tyckte linan skulle reklameras.
Men jag vill ju inte ha från samma bulkspole precis.....och därifrån har jag fyllt en annan rulle som inte användes...
Har nu beställt och fått hem PP S8S, som snart ska spolas på men har fortfarande svårt att släppa att den andra gick av.
Som sagt, bör linan reklameras eller är det rimligt att den går av vid dessa förutsättningar?
Kommentera