Hittar ni något billigare regnställ än det hos Beten.nu så säg till, funderar på att slå till för andra kan ju ligga mellan 500-1200 spänn vafan e de? Detta liggerpå 300 å de är väl så långt jag kan sträcka mig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga regnkläder
Collapse
X
-
Billiga regnkläder
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.comTaggar: Ingen
-
Mitt tips är att illa kvickt rusa till Stadium motsvarande som finns där du bor. Såg att Stadium hade 50% på reapriset, iaf i Uppsala, men tror det gällde över landet. Eller kika på outlets. Det ironiska är att när det ösregnar hade jag från början Tierrajacka och Lundhagsbyxor, bara jackan gick lös på typ 5´. Men en dag i ösregn blir jag ändå lite blöt, på vissa ställen apblöt. Sen hittade jag ett halvsunkigt regnställ på en outlet vid Smögen, 198:- och funkar så jäkla bra. Så ut i butik o leta e mitt tips. Lycka till!
-
Ett vanligt misstag. Att tro att Penn, som väl mest bygger rullar, ska göra bättre regnkläder än tillverkare av just kläder. Väldigt många av oss sportfiskare är märkestorskar. Oj vad dryg jag låter. Naturligtvis kan Penns ställ vara bra, billigt dessutom.Ursprungligen postat av fiskegubbe Visa inlägg299kr för Penn är ju som hittat.
Det ser seriösare ut och känns bättre fiska i regnet med Penn trycket istället för Puma.
För man vill ju inte se ut som en tjuvfiskare
Kommentera
-
Det heter inte dryg, man ska säga vad man tycker rakt av.
Man kan nog inte begära allt för mycket av 300kr ställ.
Men jag hoppas den är bra och gjord till fiske eftersom det är fiskeshop som säljer stället och det är ett bra märke inom spön och rullar i varjefall, vem vet, den kanske är bäst? anpassad för fiske specifikt med rätt typ av sömmar mm
Skulle jag köpa billigt ställ till fiske så är ju detta tveklöst nått jag skulle handla i alla fall.
Annars är Rapala pro wear sjukt grymma fiskekläder,
varför lira hockey med fotbollskläder när det finns hockeykläder är lite min tanke
en burk inpregnerinsspray till kläder har fått mesta av mina kläder snustorra, även kläder som inte från början är anpassade till regn, det är den snålas variant, om ni har nån skön Puma ställ så kan ni prova inpregnering även i spray, riktig tjuvfiske ställ
Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-15, 17:43.
Kommentera
-
Två närbesläktade produktgrupper men som går åt skilda kompromisser. Utgå från att motsatserna är tåla vatten mot material som också kan andas. Många köper skaljackor och vill ha bra andningsförmåga och samtidigt ska det tåla spöregn. Det är få produkter som gör och detta ska även underhållas regelbundet. Använder själv en hel del skaljackor men sällan eller aldrig för hårt regn. Även mycket av det som säljs som regnställ tål inte hårt regn under längre tid.
Vill man komma undan billigt och ska främst ha det till fiske så kolla efter galonaktiga material. Behöver inte bli dyrt då det finns både i byggaffärer eller i sportbutiker men sällan dom mer välkända märken. Ett extra plus om det finns fickor som har nät vilket kan användas för ventilation etc.
Som nämnts ovanför så är M90 regnstället väldigt bra.
Kommentera
-
Håller med om andasplaggen. De pallar inte en hel dag med ösregn. Jag har Rapala Prowear. Bra i måttligt regn och när man rör på sig. Sitter man och trollar i ösregn är de inge vidare. Då vill man man ha hederliga galonplagg. Jag har inga utan brukar byta skalplagg och till sist ge upp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gardefors Visa inläggHittar ni något billigare regnställ än det hos Beten.nu så säg till, funderar på att slå till för andra kan ju ligga mellan 500-1200 spänn vafan e de? Detta liggerpå 300 å de är väl så långt jag kan sträcka mig!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36