Jag kan säga att norfin stövlarna jag har bara är skit rakt igenom! Jag har fått laga dom 2 gånger för att dom spruckit när det har blivit veck tex som kan bli när man sitter på knä.Inget jag rekomenderar! Till vintern blir det nog ett par Kamik Goliath för dom verkar vara rejäla !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
val av vinterstövel!
Collapse
X
-
Köpte för två säsonger sedan ett par IGLOO termo ++ (-60) och dom är fantastiska. Power bootsen tappar ganska fort sin isolerande förmåga när luddet på insidan blir slitet, dom här är uppbyggda lite annorlunda och har inte samma problem. Dom är verkligen varma också, jag har aldrig någonsin känt mig ens lite kall om tårna i dom och jag brukar bara ha vanliga tunna strumpor. Till och med när det kryper ner mot -30 så håller man sig varm en hel dag. Dom är dessutom väldigt lätta men kanske inte så smidiga, men vilken vinterstövel är inte lite klumpig.Kika på min blogg, enjoy!
Kommentera
-
Köpte dessa för tre höstar sedan till pimpelfisket b.la. Hel nöjd med dem. Tämligen lätta också. Med ett par tjockare merinoull sockor i så klarar man riktig vinter kyla.
Senast ändrad av Jock Scott; 2012-11-01, 18:33.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Fick mina Kamik Goliath i 50-års present för snart 5 år sedan. Utan jämförelse de bästa stövlarna jag haft.
Var ute med svågern och pimplade i minus 23-24 grader en hel dag utan att en bli kall om fötterna en enda sekund.
Tvärtom var jag småsvettig om fötterna när vi kom tillbaka till bilen och bytte från stövlarna till vanliga kängor. Och det efter 5 timmar där det inte någon gång var varmare än just 23 minusgrader. Visst, det finns billigare stövlar men som jag ser det är dessa utan tvekan väl värda priset de betingar.
De har inte tappat formen, spruckit eller på något sätt åldrats. De sitter perfekt på foten och är stabila. Och jag har gått flera kilometer i dem på väg ut på isen utan att tycka att de är klumpiga eller för tunga att gå längre sträckor.
De power boots många talar sig varma om tycker jag är för instabila. Är av den tyngre övertygelsen och då funkar inte dessa alls.
Kanadensarna som tillverkar Kamik Goliath vet verkligen vad som krävs av en vinterstövel de har ju trots allt klimatet som kräver varma och pålitliga stövlar.
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HR Visa inläggKöpte för två säsonger sedan ett par IGLOO termo ++ (-60) och dom är fantastiska. Power bootsen tappar ganska fort sin isolerande förmåga när luddet på insidan blir slitet, dom här är uppbyggda lite annorlunda och har inte samma problem. Dom är verkligen varma också, jag har aldrig någonsin känt mig ens lite kall om tårna i dom och jag brukar bara ha vanliga tunna strumpor. Till och med när det kryper ner mot -30 så håller man sig varm en hel dag. Dom är dessutom väldigt lätta men kanske inte så smidiga, men vilken vinterstövel är inte lite klumpig.
hur slitstarka dom är med det låga priset...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Har också köpt IGLOOthermo++(-60) efter att i många år använt Powerboots.Fördelen med IGLOO är att innerskon går att ta ur och torka eller tvätta.De är fantastiskt lätta och varmare än Powerboots.PB är för mig varma en säsong då luddet i hälen slits ut väldigt snabbt och man tappar värme.Det enda negativa jag märkt hittills om IGLOO är att det är ett skit att köra bil med dem.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 206 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36