Tipsa ang flytjacka sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tipsa ang flytjacka sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tipsa ang flytjacka sökes

Har efter lite funderande kommit fram till att en flytjacka borde vara ett användbart plagg. Hela overaller har aldrig fallit mig i smaken då jag tycker de är för klumpiga utan att ens vara helt vattentäta (de jag har provat) samt svårt att reglera temperaturen. Är väl bra vid båtfiske under vinterhalvåret men jag ägnar mig inte åt så mycket sånt nu. Blir mest ismete och landmete på hösten och våren.

Därför tänkte jag att en flytjacka är perfekt som enkelt tas av när man ska gå någonstans och tas på om man ska sitta still en stund. Någon som håller med och kan tipsa om en billig modell som funkar bra? Är framför allt intresserad av att den är helt vattentät, varma är väl de flesta.. Inte intresserad av någon andningsfunktion.
    Fladens 846 är den jag har funderat mest på.

Hej ! Baltic, är ju bra sådana jackor: http://nymansfiske.se/eshop/187-mars...flytjacka.html

Beskriving Baltic Bergen:

Varm och vattentät godkänd flytjacka. Fleecefodrad krage, högreflekterande reflexer, visselpipa, reglerbar huva, innerficka, grenband samt fleecefodrade och dränerade ytterfickor. Dessutom reglerbara polyuretanmuddar med dränering i ärmarna och D-ring för fäste av nödstoppskontakt.

Fladen, är nog mer åt budget hållet med kvalitet där efter.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-13, 14:05.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Var mer en sådan som andra länken jag tänkte mig, alltså en med fast flytmaterial. Den kanske inte är dum, inte så farligt dyr heller. Butikerna hemma har dock fladen så det är lite lättare att prova. Deras flytoveraller brukar väl få bra kritik?

Kommentera

Brorsan kör också med Fladen och är väldigt nöjd.
        Kommer inte ihåg vilken modellbeteckning jackan har men det är den som är "Realtree" färgad.
        Största fördelen är att den är väldigt lätt och smidig att ha på sig.
        Även Normarks Lightweight är bra.
        Just smidigheten tycker jag är värt en hel del. Många flytplagg är otroligt stela och otympliga. Resultatet blir att de får hänga kvar hemma, obrukade.
        Mvh Micke

Kommentera

Ok, det låter ju lovande. Har provat en 846, tyckte iofs inte att den var direkt smidig men kändes varm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          44 svar
          9 206 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg BrainDisorder  
          Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
          4 svar
          192 visningar
          0 gillar