Har efter lite funderande kommit fram till att en flytjacka borde vara ett användbart plagg. Hela overaller har aldrig fallit mig i smaken då jag tycker de är för klumpiga utan att ens vara helt vattentäta (de jag har provat) samt svårt att reglera temperaturen. Är väl bra vid båtfiske under vinterhalvåret men jag ägnar mig inte åt så mycket sånt nu. Blir mest ismete och landmete på hösten och våren.
Därför tänkte jag att en flytjacka är perfekt som enkelt tas av när man ska gå någonstans och tas på om man ska sitta still en stund. Någon som håller med och kan tipsa om en billig modell som funkar bra? Är framför allt intresserad av att den är helt vattentät, varma är väl de flesta.. Inte intresserad av någon andningsfunktion.
Fladens 846 är den jag har funderat mest på.
Därför tänkte jag att en flytjacka är perfekt som enkelt tas av när man ska gå någonstans och tas på om man ska sitta still en stund. Någon som håller med och kan tipsa om en billig modell som funkar bra? Är framför allt intresserad av att den är helt vattentät, varma är väl de flesta.. Inte intresserad av någon andningsfunktion.
Fladens 846 är den jag har funderat mest på.
Kommentera