Detta är riiktigt bra fiske handskar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Detta är riiktigt bra fiske handskar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte också Sealskinz inför höstsäsongen, där de fungerade riktigt bra. Nu på vintern däremot, är de totalt värdelösa vid stillasittande fiske (isfiske/mete). Eftersom modellen är så pass tight som den är finns det ingen luft mellan handske och hand att värma upp med kroppsvärme och så fort materialet då blir nedkylt av vatten/is/snö fryser man ordentligt.
    Köpte också Sealskinz innervante av merinoull, men det hjälper inget vidare. Däremot blir den i kombination med mina rymliga tumvantar en riktigt, riktigt bra kombination.

Nej, Sealskinz var inget för riktig vinterkyla om man inte är fysiskt aktiverad (vilket väl i och för sig är enda anledningen att välja fingervante före tumvante - rörelsefriheten). Ev. hade det hjälpt något med en något rymligare Sealskinz-handske, men då hade själva syftet med en smidig handske gått i graven. Torr som snus håller man sig, men inte varm.
    "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Hej!

Kan förstå din besvikelse. Men alla har vi ju olika känslighet för kyla. Om man vet om att man är känslig? Då bör man ju köpa en storlek större handskar så att man får en större luft spalt mellan hand och handske. Jag har som jag nämnde tidigare, en överdrags, tum vante över Sealskinz när det är riktigt kallt. Och jag tror att jag har en ganska normal köld tålighet? Och så länge det inte är svin kallt? Så funkar det med enbart Seal skinz handskarna för mig.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag har aldrig sagt att det är dåliga handskar heller. Det är utan tvekan de bästa Jag haft när det kommer till att hålla ute väta och ändå vara smidiga/andas. Använde dem hela hösten i regn och rusk och var jättenöjd. Senaste tiden däremot, när det i mina hemtrakter gått ner kring -10 duger de helt enkelt inte. Åtminstone inte vid statisk aktivitet som mete, cykling och promenader. Håller man igång händerna, typ vid snöbollskrig eller liknande, så tvivlar Jag inte en sekund att man undviker att frysa tack vare hur torra händerna förblir i dessa handskar.

Mitt inlägg var alltså menat som råd och omdöme för dem som ev. överväger inköp av denna förhållandevis dyra handske.
        "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
        44 svar
        9 204 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg BrainDisorder  
        Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
        4 svar
        189 visningar
        0 gillar