Detta är riiktigt bra fiske handskar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Detta är riiktigt bra fiske handskar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har sådana handskar... värmer bra, lite klumpiga. Kräver nästan en säsongs infiske innan dom sitter helt 100%

.
    Ursprungligen postat av Jawny Visa inlägg
    Man skulle vilja ha ett par varma handskar nu tills januari premiären för öring men vilka? Kommer både flugfiska och köra spinn... så fria fingrar ibland är ett måste. Är det så svårt o göra bra handskar?

Någon som har provat Vision handskarna? http://www.fishline.se/vision-wind-b...roducts_id/648

Kommentera

Verkar nice! Funderar på att köpa men bor långt ifrån en sån affär kanske får handla lite kläder online eller nåt. För känner det är dags för nya handskar men även byxor.

Kommentera

Jo, även om Sealskinz handskarna är dyra. Så är de det bästa marknaden har att erbjuda vad det gäller vattentäta andas handskar.

Vad det gäller vildmarks byxor så är dessa mycket bra för pengen:

Sommar modell:

Vår, höst och vinter:

Go Nature, är en bra och pålitlig butik. Ägaren Per är mycket hjälpsam.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av kldro Visa inlägg
          Verkar nice! Funderar på att köpa men bor långt ifrån en sån affär kanske får handla lite kläder online eller nåt. För känner det är dags för nya handskar men även byxor.
          snacka smygreklam :0)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
            Har sådana handskar... värmer bra, lite klumpiga. Kräver nästan en säsongs infiske innan dom sitter helt 100%

.
            Köpte ett par och måste säga att jag är rätt nöjd faktiskt, ena handen sitter perfekt medans andra sitter lite tight men som du sa så blir det nog bra after någon säsong!

Kommentera

Provade mina Sealskinz idag, dem värmer helt klart, men mina ser helt deformerade ut, iaf vid lillfingret. Gjorde era det också när dem var nya? Är som att lillfingret skulle vara format som en banan för att dem ska sitta bra där. Kanske man kan doppa dem i varmt vatten och så kanske dem formar sig lite bättre till slut? Ska fasen prova att duscha med dem så kanske dem ändrar formen lite.

Kommentera

Nej, mina var helt o.k. i fingarna när jag fick dem. Bara att de kändes en aning trånga i finger spetsarna till en början. Men det har rättat till sig efter litet användande. Men testa som sagt med att blöta upp dem litet så ordnar sig nog det där lillfingret ska du se.

Kommentera

Såhär ser mina ut, ytterst lite använda. Både ser och känns konstiga vid lillfingret

Kommentera

Måste säga att lillfingret ser en aning lustigt ut. Så ser inte mina ut på handskarna.

Kommentera

Själv använder jag med fördelmontagehandskar från Ejendahls-men även ibland neopren. Som Rullknäckarn tidigare påpekat är det bra om man blöter ned.Det finns faktiskt en förklaring till varför just neopren används i något som brukar kallas våtdräkt....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      44 svar
                      9 204 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                      4 svar
                      189 visningar
                      0 gillar