Flytoverall Sundridge, semivent eller crossflow? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall Sundridge, semivent eller crossflow?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

nu är det väl så att den inte andas och fukten går ut genom overallen utan den är vetilerad under armarna bland annat,där den också kommer att släppa in vatten om du åker i... du torde få exakt samma funktion i vilken gammal flytoverall som helst om man drar ner dragkedjan i halsen en bit...fuktig luft ut och vatten in om du åker i...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har själv en crossflow och riktigt nöjd med den, är väl bara att testa och välja den som känns bäst.
      Ett av dom bästa köpen jag har gjort hur som helst..

Kommentera

Ang Crossflow så skall man inte lyssna på dem som köpte dom innan uppdatering, för då var kvaliten bristande och de blev blöta i skrevet fort.

Kommentera

Pasi75, jag köpte min förra året och har inte upplevt det du beskriver.

När gjordes det en uppdatering på dom ???

Kommentera

Jag köpte min crossflow för fem år sen och jag är nöjd med den. Jämfört med min pappas billiga Baltic är min jättelätt och smidig och ner till 10 minus klarar man sig med bara underställ på.

Kommentera

Tänkte väcka denna tråden igen... Mohaha! Nu ärre så att jag har blivit sugen på att köpa en crossflow, problemet är att jag har chansen att testa en semivent men inte crossflow... Semivent var bekväm som en säng, tyckte dock den vägde lite mycke för att gå runt o kånka på.

Som ni vet blåser de ganska mycke i vårt avlånga land också, hur står crossflow i mot vind när den är mer ventilerad?
              Har läst att crossflow ska vara lättare o mer ventilerad, men är flytförmågan lika på båda?

Är de någon här som ägt/äger båda overallerna så får ni gärna skriva här elr i ett pm.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Jag provade både semivent och crossflow innan jag köpte. Jag tyckte att crossflow var lättare och smidigare att ha på sig och därför föll valet på den. Jag skulle säga att den är 100% vindtät, har aldrig blåst igenom på min i alla fall. Flytförmågan tror jag är samma, har för mig att båda är klassade likadant.
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Vilken storlek har du? Många säger att dem är små i storlekarna, vissa säger att man ska gå efter sin "rediga" storlek.
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Jag är 182/85 kg och kör XXL. Tycker att XL blev lite trång och det stretade när man gjorde kaströrelser eller satte sig på huk. En för liten overall är inte alls kul att ha på sig så hellre lite för stor tycker jag.
                    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Älskar min crossflow "ge fan i våra vatten" edition. Den lever dock på sin sista säsong (3st) jag har slitit slut på knäna på den snart. Envisas med att drilla fisk stående på mina knän och is är slitsamt mot materialet.

Vet inte om någon annan modell har extra förstärkning och lika smidig att slå en drill i (?) annars siktar jag på en ny crosssflow efter den här!

två underställ gjorde att jag klarade två dagar i -30 och 7m/s...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                      44 svar
                      9 206 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                      4 svar
                      192 visningar
                      0 gillar