nu är det väl så att den inte andas och fukten går ut genom overallen utan den är vetilerad under armarna bland annat,där den också kommer att släppa in vatten om du åker i... du torde få exakt samma funktion i vilken gammal flytoverall som helst om man drar ner dragkedjan i halsen en bit...fuktig luft ut och vatten in om du åker i...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytoverall Sundridge, semivent eller crossflow?
Collapse
X
-
Tänkte väcka denna tråden igen... Mohaha! Nu ärre så att jag har blivit sugen på att köpa en crossflow, problemet är att jag har chansen att testa en semivent men inte crossflow... Semivent var bekväm som en säng, tyckte dock den vägde lite mycke för att gå runt o kånka på.
Som ni vet blåser de ganska mycke i vårt avlånga land också, hur står crossflow i mot vind när den är mer ventilerad?
Har läst att crossflow ska vara lättare o mer ventilerad, men är flytförmågan lika på båda?
Är de någon här som ägt/äger båda overallerna så får ni gärna skriva här elr i ett pm.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Jag provade både semivent och crossflow innan jag köpte. Jag tyckte att crossflow var lättare och smidigare att ha på sig och därför föll valet på den. Jag skulle säga att den är 100% vindtät, har aldrig blåst igenom på min i alla fall. Flytförmågan tror jag är samma, har för mig att båda är klassade likadant.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Jag är 182/85 kg och kör XXL. Tycker att XL blev lite trång och det stretade när man gjorde kaströrelser eller satte sig på huk. En för liten overall är inte alls kul att ha på sig så hellre lite för stor tycker jag.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Älskar min crossflow "ge fan i våra vatten" edition. Den lever dock på sin sista säsong (3st) jag har slitit slut på knäna på den snart. Envisas med att drilla fisk stående på mina knän och is är slitsamt mot materialet.
Vet inte om någon annan modell har extra förstärkning och lika smidig att slå en drill i (?) annars siktar jag på en ny crosssflow efter den här!
två underställ gjorde att jag klarade två dagar i -30 och 7m/s...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 206 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36