Vilka fiskebyxor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka fiskebyxor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilka fiskebyxor?

Hej
    Jag har tröttnat på att fiska i jeans och mjukisbrallor, jag behöver bättre fiskekläder.

Jag har en flytoverall som jag använder när det är kallt men jag behöver något för dem varmare månaderna.

Det står mellan dessa:

Och
    Discover Prologic, your ultimate destination for high-quality carp fishing gear and tackle. With a passion for innovation and excellence, we provide everything you need to elevate your fishing experience—whether you’re a beginner or a seasoned angler. Join us in creating unforgettable memories on the water!

Någon som har testat dem byxorna?

Åk till XXL i Arninge eller Bromma det finns massa bra kläder där . Jag har själv Geoff andersson jättesköna men tveksamt om dom är värda priset .
    På Hi-sport kan man ibland hitta rapala pro wear för halva priset .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
      Hej
      Jag har tröttnat på att fiska i jeans och mjukisbrallor, jag behöver bättre fiskekläder.

Jag har en flytoverall som jag använder när det är kallt men jag behöver något för dem varmare månaderna.

Det står mellan dessa:

Och
      Discover Prologic, your ultimate destination for high-quality carp fishing gear and tackle. With a passion for innovation and excellence, we provide everything you need to elevate your fishing experience—whether you’re a beginner or a seasoned angler. Join us in creating unforgettable memories on the water!

Någon som har testat dem byxorna?
      Hej Gustav Olsson;

Jag gillar Lee jeans modell BROOKLYN eftersom de är av kraftig kvalitet, mjuka och framförallt låga i livet. Jeans med "Gälllivarehäng" hatar jag. Med jeans som hänger ända ner till knäna är det lätt att snubbla över det mesta ...speciellt när man går runt i båten och drillar en Stoor Gädda!

Mjukisbrallor är det väl bara tjejer som använder på sjön....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com - http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Gustav Olsson;

Jag gillar Lee jeans modell BROOKLYN eftersom de är av kraftig kvalitet, mjuka och framförallt låga i livet. Jeans med "Gälllivarehäng" hatar jag. Med jeans som hänger ända ner till knäna är det lätt att snubbla över det mesta ...speciellt när man går runt i båten och drillar en Stoor Gädda!

Mjukisbrallor är det väl bara tjejer som använder på sjön....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
        Nog är jeans stryktåliga, men vattentäta är dem ju inte.
        Mjukisbrallor är så manligt det bara blir!

Kommentera

Bara en riktig man kan bära ett par mjukisbrallor snyggt :-)
          Själv lägger jag hellre pengarna på lite mer utrustning än på några speciella kläder. Huvudsaken är att man trivs och är bekväm i det man har på sig.

Kommentera

Dessa är billiga och bra: http://www.go-nature.se/se/art/pinew...a-skalbyxa.php Finns som set med jacka också.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ett tips kan vara att kolla blåkläder... har använt ett par byxor från dem de senaste 10 åren (och lär göra så 10 år till) och har inget att klaga på. Hållbara som f*n, har lagom mycket fickor att stoppa prylar i och har ett hyffsat pris (iallafall om man jämför med motsvarande produkt från frilufts/fiske märken).
              ... everything else is baitfish.

Kommentera

+1 för blåkläder/arbetskläder.

Jula har en hel del bra grejer till vettiga priser. Förstärkta på rätt ställen och gott om fickor.

Dessa är mitt senaste köp: http://www.jula.se/snickarbyxa-46-901890
                Riktigt sköna byxor, lite mjukare än de vanliga arbetsbyxorna. Ser helt okej ut också, spikfickorna är dessutom avtagbara.
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

http://www.sundbybergssportfiske.se/...ction=enskild#
                  Har haft dessa i flera år nu. Mkt nöjd. På fiskebutikerna brukar dessa vara billigare.

Häls /T

Kommentera

Jag har haft ett sånt här ställ i över ett år och jag är supernöjd, måttabellerna man går efter tycker jag stämmer väldigt bra också

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                    3 svar
                    259 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jester Burk II  
                    Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
                    3 svar
                    197 visningar
                    0 gillar