Igloo termo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Igloo termo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Igloo termo

Var idag och kollade på ett par Igloo termo och blev lite sugen då de var ganska billiga. Enligt säljaren skulle de vara varma men han hade inte provat själv. Dessa var extremt lätta och med en urtagbar svart innersocka. Stöveln skulle vara gjord av samma material som foppatofflor, dock var både stöveln framför allt innersockan ganska tunn vilket gör mig lite skeptisk.

Någon som har erfarenhet?

m v h Martinus

Kör på Igloostöveln som klarar -60 grader om det är för vinterfisket. Har kört dom sen i höstas och är helt underbara och lätta att gå i. Innersockan som går att ta ur är då lätt att torka och vädra. Har aldrig blivit fuktig eller frusit i dom. Ett tips är att köra en syntetsocka, typ finstrumpa och en rejäl raggsocka över det, då spelar det ingen roll hur kallt det är.

Kommentera

Tack för svar, det låter ju bra. Är det denna stöveln du har? http://www.nymansfiske.se/eshop/451-igloo-termo.html De jag kollade på var nog inte riktigt likadana och innerstrumpan var som sagt svart.

Kommentera

Jag äger ett par och dom är underbara! Det finns två modeller, en med tunnare foder och en som heter termo++. Jag har den senare men har även känt på den tunnare modellen. Jag tyckte den enda skillnaden mellan dessa var fodret, så själva gummit var det inte någon nämnvärd skillnad på. Den tunnare var även bra mycket mer tilltagen i storlekarna så man kan lätt få in en extra socka om fodret känns för tunt.

Jag har testat ++ modellen några pass nu då och tempen har legat på allt från -3 till -23 och jag har aldrig frusit ens det minsta lilla om tårna, inte heller när fiskekompisen som använder power boots började bli kall en dag när det var närmare -20. Har till och med testat att använda dom med endast fodret och ett par vanliga tunna strumpor i -20 och jag frös ingenting efter att jag hade suttit stilla på isen i 6h. Vad jag försöker säga är att jag tror inte att det tunnare fodret ska vara något problem. Även om det inte behövs så har jag ändå oftast en tjockare socka på foten för att skon ska sitta skönare.

Jag tror inte man kan hitta bättre vinterstövlar för samma pengar.
        Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ok, då var det den tunna jag kikade på alltså. Får bli att inhandla ett par, kanske ta till i storlek så man får i ett par fiberpälssockar så man är på den säkra sidan.
          Tack för bra svar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
          44 svar
          9 204 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg BrainDisorder  
          Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
          4 svar
          191 visningar
          0 gillar