Nya vinterskor, powerboots? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya vinterskor, powerboots?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kamiks stövlar rekommenderas,köpte ett par för 3 år sen inget att klaga på (-74 gr)

Kommentera

Ursprungligen postat av torsk Visa inlägg
      Vill bara dubbelkolla, visst är detta den "kopian" man ska undvika?

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...tovlar-13.html
      Det är inget fel på de stövlarna heller, snarare tvärtom. Har provat båda sorterna och de är precis lika varma. Enda skillnaden jag märkt är att de med svart mudd är vidare i skaftet. Power-bootsen tycker jag annars är trånga i skaften och svåra att få på sig. De med svart mudd är även svensktillverkade om jag inte minns helt fel.
      Mvh Micke

Kommentera

Okej, tack för input!
        Det verkar som att de flesta säljer den svenska varianten, men läser man en annan tråd om vinterskor här på FS förespråkas den franska modellen.

Eftersom skorna en av nyckel-ingridienserna till ett lyckat fiske kändes det därför skäligt att lyfta frågan,
        skulle gissa att det finns fler som är intresserade.

Fortsätt gärna komma med tips om skorna och andra skor ni har åsikter om!

/P

Kommentera

Hej alla,

Tänkte bara informera om vilka stövlar det blev, powerboots från lundgrens (http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=6544

Var ute 3dagar med en värmetopp under dagarna på ca 6c.
          När båten skulle upp för dagen och man stod i vattnet som var ca 2-3c cirka 5-10min märkte man inte ens av kylan.

Är supernöjd än så länge, hållbarheten får jag återkomma om!

Tack för alla tips

/Pontus

Kommentera

Har själv ett par Powerboots och inget att klaga på där inte, höll mig varm på de fisketurer jag var ute på förra vintern iaf. Men efter att ha läst denna tråden blev jag sugen på ett par Igloo eftersom jag inte tycker Powerbootsen är nå vidare sköna att gå längre sträckor i. Blir ju lite småtunga och sitter väl inte helt hundra kanske. Men till kortare turer utan massa gående är det ju nps
            Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Sen så håller inte powerbootsen så länge heller, ullet försvinner med tiden. Jag förbrukade 1 par/ vinter då jag låg i som hårdast . De stinker hästskit och tappar förmågan att hålla varmt då. Men jag använde dom hårt, ca 3 ismetepass/vecka . Polarn som nu kör dessa igloo skor ismetar massor och jagar även i dem och skryter upp dom bra mycket mer än powerbootsen och ett jäkla + att man kan tvätta innersulan. Jag kommer köpa dem då de kommer in på butiken igen.

Kommentera

Är också sugen på vinterstövlar nu när man börjat lite smått med ismete och funderar på Igloo skorna. Verkar bra med uttagbart foder om jag fattar den här tråden rätt Men är det någon som har nån erfarenhet av storlekarna på dom? hört att dom ska vara rätt små i storlekarna är det någon som upplevt det?
                Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Stämmer. Du ska välja två nummer större än vad du kör normalt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                  3 svar
                  262 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jester Burk II  
                  Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
                  3 svar
                  211 visningar
                  0 gillar