Gore-tex eller bara läder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gore-tex eller bara läder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    Har läst att skofett kan täppa till tex.lagret genom att det tränger igenom lädret.
    Tror inte att alla är jättebra på skovård så jag tänkte att alla kan bidra med sina kunskaper och göra en lista på hur man ska sköta ett par kängor
    Har sålt skor i strax över 6 år innan jag bytte bransch och då mycket funktionsskor med bland annat Gore-Tex och andra membran. Så kan en hel del om jag får säga det själv.

har läst mig till att man ska vaxa kängor med tex-material då det inte täpper igen tex'en.
    Finns en mängd olika typer av vax och skofett ute på marknaden som är mer eller mindre bra.
    Så man kan inte kategoriskt säga att vax eller fett är bättre än det andra. Vad vaxet och fetter gör är egentligen bara att hålla skinnet i bra kondition så att det inte spricker. Det har som månge verkar tro inget med själva vattentätheten att göra.

Det bästa du kan göra för att få rätt typ av produkt är att ta med dig dina skor in till antingen en riktig skohandlare eller till din lokala sportbutik och fråga dom vad dom har för produkter som fungerar för just dina skor.

Rent generellt så kan man väl säga att alla som funkar riktigt bra med olika typer av membran har skrivet typ "Made for Gore-Tex" "Approved by Gore-Tex" eller liknande.

Personligen brukar jag mest använda Kiwi Protector Cream på mina kängor men finns som sagt mängder med olika varianter.

Kommentera

ok, blir väl en tur till naturkompaniet då, känns som att de borde veta.

Kommentera

Ja vet inte personen som står där så skall han/hon byta jobb helt klart.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
        44 svar
        9 206 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg BrainDisorder  
        Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
        4 svar
        192 visningar
        0 gillar