ja fick en fladen flyttoverall ida.. undrar bara hur mycke behöver man ha på saj under den? man vill ju varken svettas ihjäl eller frysa ihjäl:P saj de e 0 grader o blåser 7 sm
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
flytoverall
Collapse
X
-
varmt
själv skulle jag ha : varmt på fötterna, bra underställ, ett par bekväma byxor samt tex, en fleece / varm tröja upptill, gärna med lite krage för värme kring halsen.
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggja fick en fladen flyttoverall ida.. undrar bara hur mycke behöver man ha på saj under den? man vill ju varken svettas ihjäl eller frysa ihjäl:P saj de e 0 grader o blåser 7 sm
-
0-7grader brukar jag köra mjukisbyxor och en underställströja samt en t-shirt. fungerar utmärktTeam Ace Of Pikes - http://aceofpikes.blogspot.com
Kommentera
-
Vanligt underställ i botten, sen ett microfleece ställ. Eventuellt även en fleecetröja utanpå de. Då klarar man sig bra. Viktigt som nämns också att fötterna är varma.
Kommentera
-
Det värsta som finns är att börja dagen med att svettas, så nästan oavsett vilket väder det är så brukar jag bara ha ett superunderställ på mig då dagen börjar! Däremot har jag med mig byxor, t-shirt, varmtröjja och en fleece + extrastrumpor ifall jag skulle råka svettas om fötterna!
Självklart är fötterna viktigt, tar aldrig på mig ett par strumpor i bomull om jag ska ut på sjön, ull ska de va, med mycket "luft" i!!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
okey då vet man grunderna.. men tar nog me något extra plagg i väskan första gången ändå:P
en annan fråga osså.. man sitter i en rodbåt. kallt som fan i typ 8 timmar.. hur i helvete håller man fötterna varma? har haft dagar ja vatt så frusen om anklarna att ja nästan vatt tårögd.. så nu e frågan va har man på fötterna? kör själv me ett par jalas arbetskänkor med vanliga hossor o termo hossor
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
|
44 svar
9 204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-29, 21:48 | ||
Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36