Fladen Flytoverall 848 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen Flytoverall 848

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fladen Flytoverall 848

Skulle uppskatta lite intryck om Fladen Flytoverall 848 av dom som testat eller äger exakt denna modell. (Alltså inte 848 MAXXIMUS)
    Min ca. 10år gamla Sundridge ska pensioneras
    Senast ändrad av EsoxToni; 2009-10-09, 12:11.

Den 848an som jag använt har dragkedjor under armhålorna för ventilation. Detta är helt värdelöst eftersom det rinner in vatten där när man står och kastar när det regnar. Så korkad konstruktion att jag numera inte använder skräpet utan istället har köpt flytjacka med byxor från samma tillverkare, den saknar de fullständigt sinnesjuka dragkedjorna och håller tätt. Trist när utvecklingen går åt fel håll, min gamla Fladenoverall tålde vilket oväder som helst utan att man blev blöt eller kall.
    Så min rekommendation om Fladenoveraller med dragkedja under armarna är: Köp absolut inte!

Kommentera

Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
      Skulle uppskatta lite intryck om Fladen Flytoverall 848 av dom som testat eller äger exakt denna modell. (Alltså inte 848 MAXXIMUS)
      Min ca. 10år gamla Sundridge ska pensioneras
      Hej, Vet inte vilken overall som är Maxximus, men jag har en Fladen 848R som jag har använt ca 1 år nu, i både torrt väder, samt regn o hård blåst. Jag har aldrig frusit under ett fiskepass efter att jag skaffade den. Tycker att den är helt ok, men lite går ju alltid att anmärka på: Mycket kondens, Huvans skärm kunde varit lite större så kepsen inte blir sur när det regnar.

Med andra ord inget att anmärka på alls egentligen.
      -

Kommentera

Ursprungligen postat av CARPE PERCIDAHE Visa inlägg
        Hej, Vet inte vilken overall som är Maxximus, men jag har en Fladen 848R som jag har använt ca 1 år nu, i både torrt väder, samt regn o hård blåst. Jag har aldrig frusit under ett fiskepass efter att jag skaffade den. Tycker att den är helt ok, men lite går ju alltid att anmärka på: Mycket kondens, Huvans skärm kunde varit lite större så kepsen inte blir sur när det regnar.

Med andra ord inget att anmärka på alls egentligen.
        Kondens brukar väl sällan vara ett problem, om man inte springer på isen med overallen. Men till ismete ska man nog köpa en overall som andas.
        Har du inte haft några problem med dragkedjorna under armarna? Om det är ihållande regn en hel dag så funkar i varje fall inte min 848.
        Däremot var som sagt 840n som jag hade tidigare helt tät, men den hade lite för kort "grenskydd" så då kunde man bli blöt den vägen om man satt ner. Det är ju bättre på 848 där skyddet hålls uppe av hängslen. Hursomhelst skulle 848n varit bra om de slopat "luftningen" under armarna.

Kommentera

Tack KG, det är sånt man vill veta.
          Ska kika vidare på den två-delade och även Sundridge gråa overall, för jag har trots allt varit ganska nöjd med min gamla röda.
          Synd att Sundridge gula inte säljs längre...vi sålde en del såna den korta tiden jag "jobbade gratis" på Jakthuset.
          Jag vill ju helst ha en i nån hi-vis färg eftersom det händer att man fiskar ensam ibland.
          Senast ändrad av EsoxToni; 2009-10-09, 17:36.

Kommentera

ventlilationsdragkedjorna i armhålorna e ju skitbra... + dem e ju gummibeklädda "vattentäta"

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
              ventlilationsdragkedjorna i armhålorna e ju skitbra... + dem e ju gummibeklädda "vattentäta"
              Inte på min, men har dom fixat det så är det ju bra. Men vad är vitsen med dragkedjor där? När jag använder flytoverall så är det så dåligt väder eller kallt i vattnet att ventilation är löjligt.

Kommentera

på våren då det e minus på morgonen och sol och gött på dagen e det nice dra ner dem och låta varmluften åka ut och vinden blåsa in. e nog fan bättre en att hänga ner armarna och låta overallen hänga i hängslerna om man trillar överbord.. + då man knallar på isen och håller på svettas ihjäl då funkar det bättre en min gamla sunridge hel ventilation..

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
                  på våren då det e minus på morgonen och sol och gött på dagen e det nice dra ner dem och låta varmluften åka ut och vinden blåsa in. e nog fan bättre en att hänga ner armarna och låta overallen hänga i hängslerna om man trillar överbord.. + då man knallar på isen och håller på svettas ihjäl då funkar det bättre en min gamla sunridge hel ventilation..
                  Ok, jag för min del skulle aldrig dra på mig en flytoverall på isen. Men om det är så att dragkedjorna under armarna på en 848 numera är vattentäta så kan det absolut vara rätt köp. Hängslen är bra, man kan stoppa in knäskydd, det är också bra. Kunde jag få skriftlig bytesrätt på att dragkedjorna under armarna häller tätt så skulle jag absolut köpa en 848.

Kommentera

sorry gubbs jag kan ha fel.. kanske e min annorlunda en 848.. min heter ju 848 maxximus om jag inte mins fel.. men du som ska köpen en overall (848) gå och kolla så det e gummiklädda dragkedjor..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 225 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    207 visningar
                    0 gillar