Vilka flytoveraller klarar de nya finska kraven? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka flytoveraller klarar de nya finska kraven?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Någon som vet hur mycket flytoverallen hindrar rörelsefriheten om man går ner sig på isen.
    Iofs. så ska det ju vara flytkraft i den,men det kanske är ett jäkla tungt projekt att försöka dra sig upp över en iskant med en otymplig o vattentung overall på sig.

Kommentera

Mitt tips är ju att försöka ta sig upp inna den vattenfylls för sen blir det bara tyngre och tyngre.
      Kan vi försöka hjälpas åt att hålla lite koll på dräkter som anpassats för de nya kraven här, så jag vet vad jag ska köpa sen?

Kommentera

Jag tycker att antalet fall som ligger till grund för beslutet är något begränsat.

Tips: Flera trollingfiskare kör med flytoverall + automatisk flytväst. Flytvästen är inte i vägen vid fisket, men fyller sin funktion om man tuppar av i vattnet. Den gör också mer nytta än en godkänd, men avtagen, flytoverall vid sommarfisket.
        /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av Nonick Visa inlägg
          Någon som vet hur mycket flytoverallen hindrar rörelsefriheten om man går ner sig på isen.
          Iofs. så ska det ju vara flytkraft i den,men det kanske är ett jäkla tungt projekt att försöka dra sig upp över en iskant med en otymplig o vattentung overall på sig.
          Det är mkt lättare att ta sig upp med en overall, eftersom du ligger längs med ytan och inte som en död mask rakt ner från kanten.

Jag har iallaf testat min i isvak och jag hade inga problem att ta mig upp.

Kommentera

För övrigt ska det bli kul att se om alla som kräver dessa overallerna sen är villiga att betala vad de kommer att kosta :P Kan tänka mig att alla leverantörer kommer ta rätt mkt pengar för dom.

Kommentera

Jag kommer i alla fall att vänta till mitten på sommaren
              då de nya kraven träder i kraft. Då får man se vilka som
              finns kvar och vad nytt det finns.

Kommentera

Hej!
                Nu har sommaren gått. Lyfter tråden för att kolla om någon har svaret på Jari F 1:s ursprungliga fråga. Här i Sverige säljs ju fortfarande overallerna med de gamla godkännanden som jag förstår inte längre är giltiga i vårt östra grannland. Sedan en annan fråga i anledning av en annan overalltråd och Magics inlägg i den här tråden. Har jag fel när jag påstår att en vanlig 150 Nm uppblåsbar väst inte är tillräcklig för att vända en person i flytoverall? Tror jag läst någon stans att det krävs minst 250 Nm för det.
                Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                44 svar
                9 208 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg BrainDisorder  
                Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                4 svar
                194 visningar
                0 gillar