Fiskeskor i Gore Tex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeskor i Gore Tex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeskor i Gore Tex

Har med stor sorg insett att mina favo skor har gjort sitt efter lång och trogen tjänst men så är det :-(

Så nu behöver jag tips på bra skor för fiske och friluftsliv då jag har noll koll på ämnet så Era erfarenheter och åsikter uppskattas.

Har några krav som Ni som fiskare säkert känner igen, de ska vara vattentäta, bra andasfunktion, nöttåliga, komfortabla under långa fiskepass, bra grepp både ombord på båten och på skärgårdöarnas klipphällar både på torrt och blött underlag, bra uppbyggd läst som stöd för ryggen och gärna lätta.

Vill ha Skomodell eller möjligen såna med en liten bit skaft men inte kängor!

Skona ska användas under hela säsongen i alla lägen där inte stövlar är rätt val, under högsommar med +25 gr och sol så kör jag med sandaler istället och såna har jag

Så ge mig tips på fabrikat och modeller Ni vet funkar för dessa behov, tack på förhand

Tja, jag har ett par löparskor, Asics i gore-tex-material. Dom har funkat bra för mig i varje fall, inga problem med fästet i båten iaf, på klippor har jag inte sprungit så mycket men de verkar funka där också tror jag
    Värmen håller de bra, senast hade jag bara ett par vanliga strumpor under, på en trollingtur på vänern, inga problem, ca: 3-4 grader. På vintern kanske det blir en annan femma, det vet jag inte
    Minns ej modellen men kan kanske komma med edit imorgon. Priset låg på ca: 1200kr

Kommentera

Tjena Rospigg!

Jag hade ett par Ecco kängor i goretex/läder som jag köpte för tio år sen. Dom hade jag runt jorden i de mest varierande klimat, öken, polar, berg rubbet. Jag slet otroligt hårt på dom. Till slut, efter sju år, nöttes sulan ner såpass att det var bara att skicka dom. Då köpte jag ett par nya ecco för tre år sen. Dom nya pajade på en säsong. Måndagsexemplar tänkte jag och köpte ytterligare ett par Ecco, samma skit. Sen har jag prövat Reebook, skit. Och nu Newport, skit. Kan inte rekomendera något faktiskt tyvärr, men undvik ovanstående. Alla skor jag haft kostar 1000-1500 paret och presenteras i glassiga pamfletter som riktiga slitskor, ynkligt!

Kommentera

timberland goretex känga har ja , dem är som du säger inte en känga men med litet skaft .
        ska försöka länka till dem återkommer

EDIT: här är en länk till dem http://www.brandos.se/timberland/fra...47485954837504
        Senast ändrad av fiskemannen; 2008-11-08, 00:01.

Kommentera

Tackar för tipsen hittils och ser fram emot kommande tips och länkar.

Har kollat runt lite i butikerna och bla på Ecco deras Xpedition Sayan GTX som enligt vad de säger ska tåla min användning men efter att ha läst ovanstående blir man ju tveksam.

Kollade även Salomon Solaris som enligt deras ranking är för lättare bergsklättring och vadring med en sula enkom för hala underlag, ska även kolla på Haglöfs och de övriga som tipsas om när tillfälle ges, men det är långt till våren.

Ös gärna på med mera tips

Kommentera

Får hålla med nån ovanför angående timberland, jag har dock ingen känga utan en sko som jag länkat till, har hållt otroligt bra lätta o smidiga och håller verkligen vattnet ute dom var tänkta att användas som fritidssko men använder dom även på jobbet numera som takläggare på grund av det bra greppet och att man inte trampar sönder dom som det brukar bli med andra skor man har o står snett med.

Your brand outlet. ✔️ fast delivery.

Kommentera

Ursprungligen postat av Falk Visa inlägg
              Får hålla med nån ovanför angående timberland, jag har dock ingen känga utan en sko som jag länkat till, har hållt otroligt bra lätta o smidiga och håller verkligen vattnet ute dom var tänkta att användas som fritidssko men använder dom även på jobbet numera som takläggare på grund av det bra greppet och att man inte trampar sönder dom som det brukar bli med andra skor man har o står snett med.

http://www.brandos.se/timberland/ossipee-3310/
              Har ett par chevalier känger lågt skaft andvänder dom mest till jakt, lite i styvaste laget tex i en båt.Men mina absolut favoritskor om ej stövlar behövs är ett par ecco receptor http://zeta.zappos.com/multiview/7425020/155427 Gore tex och som en grov gympasko, funkar lika bra till flytoverall som till jeans eller regnställ. Har haft mina i sju år ock varigt med på många strapatser (tvättat i tvättmaskin fulla av hälleflundraslem) luktade f-n kanske ej att rekomendera men gjort det flera gånger och dom har ej tagit någon märkbar skada.Möjligen lite styva i början och dom funkar än

Kommentera

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
                Har ett par chevalier känger lågt skaft andvänder dom mest till jakt, lite i styvaste laget tex i en båt.Men mina absolut favoritskor om ej stövlar behövs är ett par ecco receptor http://zeta.zappos.com/multiview/7425020/155427 Gore tex och som en grov gympasko, funkar lika bra till flytoverall som till jeans eller regnställ. Har haft mina i sju år ock varigt med på många strapatser (tvättat i tvättmaskin fulla av hälleflundraslem) luktade f-n kanske ej att rekomendera men gjort det flera gånger och dom har ej tagit någon märkbar skada.Möjligen lite styva i början och dom funkar än
                Det var sådana outslitliga Ecco jag hade, fast i kängformat. Men don
                m jag köpte för tre år sen ramlade sönder, nåt har dom gjort för samma kvalité är det inte.

Kommentera

merrell taranto gtx. dom är jag jävligt nöjd med. använder dom till allt.

finns på sportex..
                  ---------------------------------------------------------------------------------------
                  Team Pikings

Kommentera

Jag har ett par Haglöf som fungerar bra tycker jag, kostade 1 000:-
                    Har använt dem i ett år nu och inget att klaga på ännu. Använder dem till allt när det är slaskväder eller ändå.
                    Dock så använder jag stövlar om jag vet att det är regn hela dagen.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    44 svar
                    9 206 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                    4 svar
                    192 visningar
                    0 gillar