Uppblåsbar flytväst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppblåsbar flytväst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppblåsbar flytväst

Ska köpa mej en uppblåsbar flytväst,pris runt 1000 kr.
    Varför ska man ha manuell/automatisk?

Den automatiska är ju bra, men kan vid regn utlösa sig själv & det är ju mindre bra. Jag använder mig av den modellen med dragsnöre. Har dock ej behövt utlösa denna ännu. "Ta i trä"...Men jag tror att man ska byta ut kolsyrepatronen med jämna mellanrum så man är säker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lurken Visa inlägg
      Ska köpa mej en uppblåsbar flytväst,pris runt 1000 kr.
      Varför ska man ha manuell/automatisk?
      Jag kör med Baltic 150 Winner i automatversion både till mig och kunderna och den är otroligt smidig och har klockren funktion och kostar ca 800 kr.

Det som vissa påstår att dessa blåser upp sig av misstag vid regn eller brytsjöar är bara nonsens och gällde på gamla modelle som har utgått för flera år sedan, har haft min i 2 säsonger och använt den under heldagsturer med regn och vid vissa skyfallsliknadne regnskurar samt ett antal rejäla översköljningar men den har funkat perfekt.

Fick testa att den blåste upp sig när den hamande i vattnet som den ska då en gäst tappade sin i sjön vid klädbyte ombord, det funkade fint med automatiken

De automatiska har även de dragsnöre för manuell upplåsning samt ett munstycke för att blåsa upp den med munnen om både automatiken och manuella uppblåsningen strejkar vilket är mer än osannolikt, men det finns i reserv.

Kommentera

Automatisk tycker jag.

Den största faran är väl om man trillar & slår i huvudet och svimmar av.
        Då är man i verkligt behov av en automatisk flytväst och en manuell är inte till nån nytta då.
        Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Jag kör med Baltic 150 Winner i automatversion både till mig och kunderna och den är otroligt smidig och har klockren funktion och kostar ca 800 kr.

Det som vissa påstår att dessa blåser upp sig av misstag vid regn eller brytsjöar är bara nonsens och gällde på gamla modelle som har utgått för flera år sedan, har haft min i 2 säsonger och använt den under heldagsturer med regn och vid vissa skyfallsliknadne regnskurar samt ett antal rejäla översköljningar men den har funkat perfekt.

Fick testa att den blåste upp sig när den hamande i vattnet som den ska då en gäst tappade sin i sjön vid klädbyte ombord, det funkade fint med automatiken

De automatiska har även de dragsnöre för manuell upplåsning samt ett munstycke för att blåsa upp den med munnen om både automatiken och manuella uppblåsningen strejkar vilket är mer än osannolikt, men det finns i reserv.
          hur ofta byter man patron?vad kostar dessa?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lurken Visa inlägg
            hur ofta byter man patron?vad kostar dessa?
            Enligt manualen ska det göras varje år och Du kan göra det själv men jag lämnar in västarna till ÅF så får jag en översyn och byte av det som ska bytas, kostar 250kr/st inkl material och arbete.

Hur ofta Du gör det är ju valfritt men tester visar att det funkar med betydligt längre intervaller, men för mig är det inte aktuellt pga kundsäkerheten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Enligt manualen ska det göras varje år och Du kan göra det själv men jag lämnar in västarna till ÅF så får jag en översyn och byte av det som ska bytas, kostar 250kr/st inkl material och arbete.

Hur ofta Du gör det är ju valfritt men tester visar att det funkar med betydligt längre intervaller, men för mig är det inte aktuellt pga kundsäkerheten.
              tackar o bockar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
              44 svar
              9 204 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg BrainDisorder  
              Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
              4 svar
              189 visningar
              0 gillar