fiskekläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekläder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Floodster Visa inlägg
    Dåligt och dåligt. Det är en helt ok militär uniformsbyxa, men när impregneringen är borta så suger den åt sig vatten, som vilken vanlig byxa som helst. Den är heller inte fodrad så långkallingar är att rekommendera om det är lite kallare ute. Vad gäller slitstyrka så är det inget exceptionellt, men heller inte värdelöst.

Jag vill förtydliga: Så länge byxa m/90 är relativt ny är det en bra byxa för friluftsliv och övrig naturverksamhet, men den tappar snabbt och har du tvättat den en gång är det kört.

Jag vet inte vad du har för kontakter men vad jag kunde hitta lite snabbt så är nypriset ungefär det samma och då är valet, för mig, tämligen enkelt. Hade du tänkt satsa på begagnade m/90 så kan du lika gärna satsa på ett par gamla mysbyxor vad det gäller vattenavstötning.
    Ja men då låter det bra ändå, Jag brukar impregnera mina fjällräven brallor med g1000 vax, annars blir dom lika dana. Det är hur enkelt som helst. Grejen med att jag vill ha ett par billiga brallor är att mina andra "tillfälligt krympt" (Attans va gott det är med öl.) Så med lite jogging så passar dom nog snart igen
    Sen vill jag helst inte ha nåt funkionsmaterial (typ goretex) då jag tycker dom blir alldeles för svettiga om man ska gå en bit.
    Senast ändrad av Bomber_5000; 2009-11-15, 16:57.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
      Ja men då låter det bra ändå, Jag brukar impregnera mina fjällräven brallor med g1000 vax, annars blir dom lika dana. Det är hur enkelt som helst. Grejen med att jag vill ha ett par billiga brallor är att mina andra "tillfälligt krympt" (Attans va gott det är med öl.) Så med lite jogging så passar dom nog snart igen
      Sen vill jag helst inte ha nåt funkionsmaterial (typ goretex) då jag tycker dom blir alldeles för svettiga om man ska gå en bit.

Dom kör jag, har varit kanon!
      Fruktansvärt prisvärt, med vaxning blir dom riktigt vattentäta med
      På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
        http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1461

Ja, det va ingen dum idé. Jag har en jacka därifrån (lika som du hade på bilden). Och förutom tveksam dragkedja i plast så har den fungerat riktigt bra.

Kommentera

Blev 2 par m/59 byxor för 30kr paret Ett par nya och ett par begagnade.
          Dom är nu invigda och är hur sköna som helst. Var ute och fiskade lake med 0 grader och slask snö igår och dom funkade fint. Dom va mycket mjukare och smidigare än jag kom ihåg mitt förra par.

Kommentera

var fick du tag på så billiga m/59 byxor??

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
              var fick du tag på så billiga m/59 byxor??
              Tradera. Hade lite flyt att samma säljare hade två par i min storlek. Annars brukar det väl vara rätt billigt på surplus.se har jag för mig. Skönt med kläder man slipper bry sig om.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1461

Dessa byxor verkar stämma dåligt i storlekarna, i alla fall benlängden, min stl är ca 5cm längre i benen än det som står i storlekstabellen, håller just på att returnera mitt andra par, det första var felmärkt enl ITAB, men dom nya var exakt lika långa i benen, får se vad dom säger i morron.
                Midjemåtten verkar stämma rått bra ändå.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                44 svar
                9 204 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg BrainDisorder  
                Startad av SkaraBocken, 2024-06-07, 06:36
                4 svar
                189 visningar
                0 gillar